21 juni 2017

Orange med NYX och Urban Decay

Lite orangeaktig sminkning i morse. Misslyckades totalt med eyelinern, särskilt på ena ögat. Oh well, det fick duga. Har lite orangeaktiga naglar med lack från IsaDora på naglarna, så lite matchning där då. Jag har alltid varit anti orange, men gillar det mer och mer. Går att göra härliga färgkombos. Och sååå snyggt ihop med tex en blå eyeliner/mascara eller nåt liknande. Nu blev det inte så mycket blått i denna sminkning, kom på att jag ville använda blått när jag redan lagt den plommonfärgade skuggan i yttre vrån, så det blev bara lite kajal, mascara och eyeliner istället.




Bas för skuggorna: NYX Eyeshadow base.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Inre vrån: Jones från Urban Decays Full Spectrum Palett.
Mitt på locket: orange skugga från NYX Brights palett.
Yttre vrån: Sketch från MAC.
Eyeliner: Ink Liner Baudelaire från Kat von D.
Kajal: Cool Mood från LH Cosmetics.
Mascara: övre fransraden från Better Than Sex Mascara från Too Faced samt undre fransraden Mega Volume Miss Manga Indigo från Loreal.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Everlasting Liquid Lipstick Echo från Kat von D.



Primer: Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Bas: 10HR Wear Perfection Foundation Clair Light 22 från Sephora.
Puder: Nude Magique BB Powder från Loreal.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Too Faced Love Light Blinded By Light.
Blush: Blushon Bubble nr 47 från Nouba.




De va de hele!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...