26 januari 2017

Blue Beat - MAC

Så jag har äääntligen fått till ett besök hos MACs Prostore i Stockholm. Har velat åka dit ända sedan de öppnade i november.  Jag har haft en ledig dag och dottern och jag tog tåget in till den stora staden ;-)... MAC, Sephora och hamnade även vid Urban Decays disk på Kicks. Lite shopping blev det kanhända... eller, kanske borde säga mycket he he. Lite bilder kommer väl vartefter på shoppingen. Vet inte om jag vågar visa allt på en gång för då tror ni väl att jag är galen. Shoppade loss ganska ordentligt. 

Så klart sminkade jag mig innan vi drog iväg. Tog fram mitt blåa läppstift som jag haft ett tag nu men inte vågat använda. Har inte vågat ha det på jobbet, vet inte om det är för vågat där kanske. Vi får se. Men, nu skulle jag ju till MAC... så klart kan man ha blå läppar då!



Hade en lite dålig sminkdag när det kommer till eyelinern, den blev alldeles för klumpig och krokig. Men hade så klart inte tid att börja om från början, så det fick vara helt enkelt.


Bas för skuggorna: 24 Hour Photo Finish Shadow Primer från Smashbox.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Worn Ballerina från Kicks.
Rörliga delen av locket: Pro Longwear Eyeshadow Keep Your Cool från MAC.
Eyeliner: pigment Carnivale från Taylor Made Minerals blandat med Mixing Liquid från Make Up Store.
Under ögat: pigment Carnivale.
Mascara: False Lashes från MAC samt undre fransraden Mega Volume Miss Manga Indigo från Loreal.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Bas: Mont Blanc Sheer Glow Foundation från Nars.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Extra Dimension Skinfinish Soft Frost från MAC.
Blush: Powder Blush Sketch från MAC.




Läppstift: Liptensity Lipstick Blue Beat från MAC.





Tja hörrni, lite trötter nu. Kom hem sent från stan, alltså Stockholm. Sprungit runt massor. Men vi har haft en mysig dag med shopping och fika så klart. Jag har ju hittat den absolut godaste cheescake ever på Espresso House. Caramel Cheesecake. Sååå jäkla god. 

I morgon får i se vilket av allt mitt nya smink jag slår till på. 

Sminka lugnt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,
Kul att se hur flitigt du använder vår ögonskugga :)
Joanna
wet n wild

marinamake sa...

Joanna! Just den där är en sån bra nyans, har mycket mer från er också, bra kvalité till bra pris! Tack!

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...