28 januari 2017

Aphrodisiatic - MAC

Så klart ville jag testa lite av mina nya produkter i morse när jag sminkade mig. Älskar nya sminkprylar. Tyvärr så hade jag en sån där "gråtdag" idag igen. I samma sekund jag sminkat mig klart så börjar tårarna att rinna. Särskilt på ena ögat. Man kan se luckan lite i yttre vrån nertill på bilden. Grejen är att inget fastnar där sen när jag försöker lappa i hop luckan. Tog en blå penna och försökte döja "hålet", men den fäste inte överhuvudtaget. Nåja, det är bara att gilla läget.

Den här blå skuggan är en av de nya prylarna. Den är magnetisk och har ett vågigt mönster i burken och skimrar som om den vore en blanding av metall och siden (eller hur jag nu ska beskriva det) . När man har använt den så skakar man lite på burken så återtar den formen i burken, så coolt.




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Under brynet: Vanilla från MAC.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Copperplate från MAC.
Över rörliga delen av locket: Spellbinder Shadow Aphrodisiatic från MAC.
Glitter mitt på locket: blandning av Heavy Metal Glitter Liner Amp och Spandex från Urban Decay.
Dutt i inre vrån: Pearl från Taylor Made Minerals.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: False Lashes från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.








Läppstift: Mega Matte Pandemonium från Urban Decay.

Detta skaffade jag också igår, ääälskar den här nyansen på läppgunket. Och hmmm tja, det kan tänkas att jag har ett par tre andra nästan samma färg.... 



Primer: CC Color Correcting & Blurring Primer från Lumene.
Bas: All Nighter Liquid Foundation Shade 2.0 från Urban Decay.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Liminous Naked Illuminated Shimmering Powder från Urban Decay.
Rouge: 03 Beauty's Touch Illuminating Face Powder från Milani.
Setting spray: All Nighter Setting Spray från Urban Decay.




Har haft sen jobbarfredag idag, och ska upp i morgon igen. Men jag drar till gubben efter jobbet imorgon och får i allafall en halv myshelg hemma hos honom. Återkommer på söndag!

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Orly - Loreal - IsaDora

Gjorde en rejäl ansträngning förra veckan och var lite "kreativ" ha ha.... Orkar knappt göra nåt med naglarna nu för tiden. Men de...