24 februari 2016

Nude med Mermaids

Gårdagens sminkning, misslyckades grovt med eyelinern. Hade inte tid att göra om. Definitivt inte. Lite nude:igt blev det, inte ofta jag gör det. Men ibland får jag nåt ryck och provar ändå. Det är väl fint ja visst. men jag tycker det är så förbaskat tråkigt. När det finns så mycket fina knalliga färger att ta till ;-) . Ja ja, var och en är salig i sin tro. Min tro är FÄRG.




Primer: Eyeshadow Primer från Lumene.
Highlight: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Smog från Make Up store.
Inre vrån: Bay från Make Up Revolutions Mermaids Forever palett.
Mitt på locket: Mineral från samma på palett som ovan.
Yttre vrån: Seabed från samma palett som ovan.
Eyeliner: Liner express Brown från Maybelline (utgången produkt).
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: The Rocket från Maybelline.
Bryn: Brow Artist Genius Kit medium to dark från Loreal.




Bas: Studio Foundation Beige från Make Up Store.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Highlighting Palette Solstice från Sleek.
Rouge: från BH Cosmetics Glamorous Blush palett.



Läppstift: Freidas Nude från Loreal (utgången produkt).

Det här läppstiftet är min absoluta favorit när det kommer till nude:iga färger. Jag har så svårt att hitta en nudefärg som jag tycker att jag passar i. Men den här gillar jag, tyvärr så har färgen utgått, men innan den gjorde det fanns den på rea och jag har ytterligare två i samma färg på lager. På den jag använder nu är jag långt ner i hylsan och gräver med en pensel. Varenda dutt ska ytnyttjas.

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...