28 februari 2016

Förkylningssminkning

Helgen har kommit och gått, jag skrev ju i fredags hur skönt det skulle  bli med helg. Och jaa visst, det har det ju varit. Men redan ifredags på jobbet kände jag hur en förkylning var på väg att blomma upp, blev hesare och hesare, och allmänt hostig och snorig. När jag vaknade på lördagmorgon hade jag ingen röst kvar alls, förkylningen har slagit till med full kraft. Totalt snorig, hosta och allmänt dassig. Jag har absolut ingen röst, även idag söndag, snorar som attan. Kan överhuvudtaget inte prata, ingen hör vad jag säger. Lugnt och skönt för alla runtomkring mig med andra ord ;-). Och inget jobb för mig i morgon heller, finns inte en chans att jag vara där. Skit också, jag var sjuk förförra veckan också. Så här i efterhand tror jag att det var förstadiet till min förkylning idag, var lite lång startsträcka bara... Blir dyrt i lönekuvertet nästa månad. två karensdagar... :-(

Innan min bondförkylning hade slagit till med full kraft så hann jag göra en sminkning på fredagsmorgonen ändå. Lite glitter som vanligt. Glittrig eyeliner som tyvärr och som vanligt inte syns på bilderna.




Primer: Smoth Canvas från BH Cosmetics.
Highlight: Buttercup från Make Up Revolutions Unicorns Unite palett.
Längs brynbenet ovan globen: Unite från samma palett.
Över rörliga delen av locket: Creature från samma palett.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack med guldglitter från MAC längs hela eyelinern.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: The Rocket från Maybelline.
Bryn: Brow Artist Genius Kit medium to dark från Loreal.




Primer: Studio Secrets Professional Smothing Resurfacing Primer från Loreal.
Bas: Studio Beige Foundation från Make Up Store.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Milk Chocolate Soleil light/medium från Too Faced.
Highlight och rouge: Make Up Revolutions Ultra Professional Blush Palette Sugar and Spice.




Läppstift: Retro Matte Liquid Lipcolor Recollection.





Då får vi se hur mycket sömn det blir i natt, har hosta konstant....

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...