23 januari 2016

Silverglitter

Har haft en väldigt slitsam lördag. Jobbarlördag. Men det var nog inte jobbet som var det slitsamma egentligen, även fast vi stundvis har haft fullt upp. Näe, men jag fick göra en nattlig utryckning natten till idag och har inte sovit så mycket. Äldsta dottern hade varit ute och ätit och träffat lite kompisar och skulle ta bussen hem vid midnatt ungefär. Jag var precis på väg att somna när hon ringer och säger att en hel hög med människor står och väntar på bussen som aldrig kommer. Halvtimme försenad. Jag säger att den dyker nog upp snart och vi lägger på. Men sen kunde jag ju inte somna, hon frös, hade huvudvärk och kände sig inte bekväm med mycket överförfriskade människor på stan. Så till slut messar jag henne tillbaka och säger att jag kommer och hämtar henne. Nästa buss skulle inte kommit förrän tjugofem över två och det gick ju inte lita på att den skulle dykt upp heller.  Så tio över ett natt sätter jag mig i bilen och kör drygt fyra mil in till Uppsala, hämtar henne och och sedan hem igen. Kom isäng strax innan halvtre. Jag flyttade fram klockan för att få sova liiite längre än planerat. Klev upp vid sju. 

Brottades en stund med mig själv om jag skulle anstränga mig och göra en lite glittrig lördagssminkning, kände mig trött och oinspirerad, så klart. Men till slut så blev det lite glitter ändå. Sen har jag släpat mig fram hela dan.




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Eyeshadow Primer Potion från Urban Decay.
Highlight: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Inre vrån: Silver från från SmashboxDouble Exposure Palette med glitter Micro från Make Up Store ovanpå.
Yttre vrån: Midnight samt Noir också från Smashbox paletten.
Under ögat: penna Deep Blue Sea från Make Up Store med Midnight ovanpå.
Dutt i inre vrån: skugga från E.l.f Eye Transformer.
Eyeliner: Cake Eyeliner Navy från Face.
Mascara: The Rocket från Maybelline.
Kajal: Gel Liner Black från Mabelline.
Bryn: Brow Artist Genius Kids Medium to Dark från Loreal.




Primer: New Nude Magique Blur Cream från Loral.
Bas: Fit Me 105 Natural Ivory från Maybelline.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Universal Complexion Palette Teinte Universelle från Yves Rocher.
Highlight: Pink Buttercream från MAC.
Rouge: Blushon Bubble nr 52 från Nouba.



Läppenna: Cranberry från IsaDora.
Läppstift: Color Lock Rapture från BH Cosmetics.






Tja så nu ger jag upp för ikväll... ny jobbardag i morgon igen.

Natti!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att ni morsor finns,min har fått köra på mig i tid och otid.Nu är det jag som får köra på henne överallt,när hon väl är hemma.Hur gammal är din dotter?
Måste bara fråga dig om du någongånh andvänder lösögonfransar?Jag gör ibland när jag har gott om tid.
Kramis.Jennie.

marinamake sa...

Jadu vad gör man inte för sina ungar ;-)

Väldigt sällan jag använder lösfransar, någon gång ibland om jag ska på någon ordentlig fest kanske. Lite för att jag tycker att det inte hänger ihop med åldern, känns som 25-wannabe. Plus att jag har ju alltid glasögon och då tar fransarna i glasen. Irriterande! Fast jag tycker det är snyggt och önskar jag kunde ha det oftare. Fest är jag ju i princip aldrig på nuförtiden, och tar för lång tid att pilla dit på morgnarna.

Anonym sa...

Tja igen.Vi är tacksamma att ha er morsor,lovar dig..Håller helt med det tar ganska lång tid att pilla med lösa fransar men så nice det är.
Har fu kollat om jobben på jysk runt ditt område?Har glömt att snacka med min chef,lovar imon.
Håller åk med om att inte jag heller är på fest så ofta så jag bruka kompensera som du att måla mig mycket även på jobbet och även klä mig kvinnligt.Förra veckan fick jag faktiskt extra många kommentarer av kvinnor och några lite eldre män att jag var fin...Me like.
Gillar din blogg.Funderar på att börja jag med.T.pratar mycket om dig och hur duktig du är och jag håller med.Träffar han lite mer nu när morsan inte är hemma där så mycket.Det var han som rkommenderade din blogg.
Kramis.Jennie

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...