20 december 2015

Julbling

Här kommer så en glittersminkning igen, lite extra julig idag med rött glitter och grön skugga. Har haft jobbarlördag, extra sent så här års när man förlänger öppettiderna med ytterligare en timme.  Men dags att julkitta sig lite när man ska iväg att jobba så här sista öppna lördagen innan jul. Ooootroligt mycket folk i centrum. Hyggligt lugnt hos oss. Ingen vill lägga pengar på glasögon när det är jul. Man lägger pengarna på annat då, fullt förståeligt tycker jag. 

Hur som helst, jag har julblingat mig totalt med röd glittersminkning, tomteörhängen, tomte- och julgransbrosch har jag också haft. Christmasoverload ;-)




Bas för skuggorna: Color Riche Fixing & Unifying Eyeshadow Primer från Loreal.
Highlight: m/s Saga från Make Up Store.
Längs brynbenet: m/s Smog från Make Up Store.
Yttre vrån: e/d Amazonas från Make Up Store samt en liten dutt Carbon från MAC.
Inre vrån: röda delen från Noubas Double Bubble nr 59  med glitter Rouge från Make Up Store ovanpå. 
Under ögat: Maybelline Expert Eyes Khol Eye Liner Pencil Jade Green (utgången produkt) med Amazonas ovanpå.
Dutt i inre vrån: 81 Fantasme från Chanel.
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Loreal.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Waterproof Lengthening & Volumizing Mascara från E.l.f.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: HD High Defiition Elixir från Make Up For Ever.
Bas: Nutri Lift Gold 130 Warm Ivory från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Higlighting Powder från H&M.
Rouge: från 10 Color Palette Glamorous Blush från BH Cosmetics.




Läppenna: Lip Liner Cerise från Peggy Sage.
Läppstift: 702 Sangria Kick från Maybelline (utgången produkt).




I morgon är det dags för mig att ta tag i julbaket. Blir inte så hysteriskt mycket, men lite mera lussebullar, för vi har snart ätit upp de jag bakade häromsistens. Lite knäck, ischoklad och nåt annat smarrigt får det väl bli också. Så troligtvis inget smink i morgon.

Sminka lugnt alla!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...