03 juli 2015

Nudesminkning med en twist

Årets hittills varmaste dag. Självklart har jag jobbat, ända till kvart över åtta ikväll. Vi har haft 26 grader varmt i butiken, man blir trött, svettig och alldeles mosig i huvudet... helt slut när man kommer hem. 

Tänkte att jag skulle göra en mer nude-ig sminkning i morse. Ovanligt för att vara mig. Ville ändå twista till det en aning så jag använde en eyeliner med lite roligare färg, lite röd/vinröd aktig metallisk från MAC. Inte så nude-aktig!



Bas för skuggorna: Color Riche Fixing & Unifying  Eyeshadow Primer från Loreal.
Highlight: Grädde från Färg.
I globlinjen: Knäck från Färg.
Mitt på locket: Nougat från Färg.
Yttre vrån: Choklad samt Kaffe från Färg.
Dutt i inre vrån: c/s Frosted Shine från Make Up Store.
Eyeliner: Fluidline Looking Good från MAC.
Kajal: Gel liner black från Maybelline.
Mascara: Almea Xlash Mascara.
Bryn: Brow Artist Genius Kit Medium to Dark från Loreal.




Primer: Studio Secrets Professional Smoothing Resurfacing Primer från Loreal.
Bas: Infalible 24H Powder Foundation 160 Sand Beige från Loreal.
Bronser: Sol De Rio Bronzing Powder från Sephora.
Rouge: Blush Cherry Blossom från Make Up Store.



Läppenna: Cranberry från IsaDora (utgången färg).
Läppstift: Color Riche 135 Dahlia Insolent från Loreal.




E de nu jag får "bryta ihop och dö i sängen..."?? Såå trött... men ledig i morgon, alltså soooovmorgon!


Sminka lugnt!


Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...