07 juni 2015

Bordeaux

Så var jobbarhelgen över... full rulle har det varit. Måste jobba i morgon med, sent, men sen är jag ledig ett par dagar. Skolavslutningar väntar. På tisdag ska jag sminka min mellantjej som går ut nian. En sotning har hon beställt. 

Ingen sotning blev det för mig i morse, fortsätter med lite klarare färgglada sminkningar. Inte för att det hjälper... förutom i fredags är vädret fortfarande piss. 




Bas för skuggorna: Eyeshadow Base från Lumene.
Highlight: Vanilla från MAC.
I globlinjen: Rosa skugga från BH Cosmetics Smokey Palette.
Över rörliga delen av locket: c/s Bordeaux från Make Up Store.
Dutt i inre vrån: e/d Crystal från Make Up Store.
Under ögat: som bas för skuggan Color Riche Eye Color Pencil 08 Baby Pink från Loreal med grön skugga från Coastal Scents 88 Ultra Shimmer Palett.
Glitter: under ögat Diva Star från Mist.
Eyeliner: Liquid Eyeliner Midnight från E.l.f.
Kajal: Gel liner black från Maybelline.
Mascara: IsaDora Build Up Mascara Extra Volume 05 Royal Blue.
Bryn: Universal Brow Freeze från Sephora samt Mix & Match Eyebrow Colour 1. Dark från Viva la Diva.




Bas: Nude Sensation fluid foundation 10 Nude Porcelain från IsaDora.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Highlight: E.l.f Blush Gotta Glow.
Rouge: Blushon Bubble nr 120 från Nouba.



Läppglans: E.l.f Glitter Gloss Sparkling Wine.





Japp så blev det. Nu ska jag ta och förbereda lite inför dotterns sminkning på tisdag, hörs och syns!

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Culture Palette - Juvia's Place

Här kommer gårdagens look. Lördag. Jag jobbade. Hade stora problem med mina tåriga ögon så innan jag ens hade åkt hemifrån hade vänsterögat ...