19 januari 2015

Elände...

Jaha hörrni, fullständigt misslyckade bilder idag. Fick deleta det mesta, och det som blev kvar är fortfarande uselt. Dels så blev de ljusa och urvattnade i färgerna, min sminkning är mycket mörkare än vad som syns på fotona. Tja, och så har jag ju mitt lilla ögonproblem... Så fort första blixten kommit så vill mina ögon inte vara med längre, när jag försöker med bild nummer två så stänger de sig automatiskt för att de vet att blixten kommer snart igen... låter knäppt men så är det. Så jag blundar på 90% av alla bilder jag tar. Så irriterande...  




ÖGON

Primer: Eyefix från Face.
Highlight: 016 Coconut Shake från Loreal.
Längs globlinjen: aprikosrosa skugga från Smokey Palette 36 Eye Shadow Colors från Coastal Scents.
Inre vrån: Gold Mania från Loreal.
Mitt på locket: Escape in Bordeaux från Loreal.
Yttre vrån: Burning Black från Loreal.
Under ögat: Jumbo Liner Purple från Sephora med Burning Black ovanpå.
Dutt i inre vrån: ljus rosa skugga från samma palett som ovan.
Eyeliner: Aqua Liner nr 7 (lila) från Make Up For Ever.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Smoky Extravagant från Make Up For Ever.

ANSIKTE

 Primer: E.l.f Mineral Face Primer.
Bas: 10H wear perfection foundation clair light 22naturel från Sephora.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Rouge: 04 Coral Blossom från IsaDora.
Highlight: Mineralize Blush Just A Wisp från MAC.
Bronser: Couleurs Natre Duo Poudre Soleil från Yves Rocher.



Läppenna: Angel från Face över hela munnen.
Läppglans: Gloss lips Vide från Make Up Store.




Lite morgonplufsig dessutom, mina ögon är svullna och eländiga.. Ni får stå ut med detta ett tag, kan inte göra så mycket åt det.

Annars så har jag haft ett låååångt arbetspass på jobbet idag, vissa dagar jobbar jag 09 - 20.15. Lite tungt, men å andra sidan så är jag ledig i morgon, så det ska bli skönt. Men för nu så ska jag ta och krypa ner.. det känns i benen när man stått upp i elva timmar kan jag lova.

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...