18 januari 2015

Regent och Choco d'or

Gokväll alla! Har haft en "halvledig" helg. Ledig i lördags, men jobbat idag söndag. Alltid trist att jobba när det är helg, men okej... halva helgen är väl bättre än inget. Sminket nedan är från i fredags, sen har det inte blivit nåt mer fotande i helgen, men det kommer mer i morgon. 

Jag insåg också att i mitt sista inlägg, innan jag tystnade på grund av sjukskrivning med sjuka ögon. så skrev jag att det skulle hända grejor när jag kom till jobbet... Lovade ju att avslöja vad det var. I allafall så sa jag upp mig när jag åkte till jobbet dan därpå. Har lyckats få jobb i Uppsala där jag numera faktiskt bor. Jobbar fortfarande med glasögon och inom samma kedja, men alltså ny arbetsplats och nya arbetskompisar. Roligt och skönt! Slipper nu två timmars bilresa om dagen, sparar massor av bensinpengar... tänk vad mycket smink man kan köpa för de pengarna ;-)! Skämt åsido, bensinpengarna höll på att knäcka mig, och restiden med. Nu har jag en kvarts bilfärd till jobbet och kommer hem mycket tidigare på kvällarna så klart. Kommer att sakna mina gamla arbetskompisar, men har å andra sidan vunnit en hel hög nya, trevliga allihopa. Så, så var det med det!




Primer: Take On The Day Eyeshadow Primer från Wet n Wild.
Highlight: m/s Vanilla från Make Up Store.
Inre vrån: c/b Meteor från Make Up Store.
Längs brynbenet: m/s Myth från Make Up Store.
Mitt på locket: m/s Regent från Make Up Store.
I globlinjen: m/s Choco d'or från Make Up Store.
Eyeliner: Super Liner Carbon Gloss från Loreal.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Under ögat: penna Wet n Wild Coloricon Black med Choco d'or ovanpå.
Mascara: Smokey Extra Vagant från Make Up For Ever.
Ögonbryn: Brow Artist Super Liner 03 Brunette från Loreal.




Primer: E.l.f Mineral Face Primer.
Bas: Infallible Stay Fresh Foundation 015 Porcelaine.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Rouge: Posh från Make Up Store.
Highlight: Highlighterpowder från H&M.
Bronser: Wet n Wild Mega Bronzer Light Sun.



Läppenna: Cranberry från IsaDora.
Läppstift: Festival från Make Up Store. 





Haft lite huvudvärk, den här helgen och jag känner mig trött och sliten, trots att jag var ledig igår. Så jag ska nog försöka komma i säng tidigt ikväll. Kanske ta datorn till sängen och ligga och kolla in några sminktutorials...? Eller vad säger ni?

Natti!

Inga kommentarer:

Orly - Loreal - IsaDora

Gjorde en rejäl ansträngning förra veckan och var lite "kreativ" ha ha.... Orkar knappt göra nåt med naglarna nu för tiden. Men de...