11 januari 2015

Äntligen tillbaka!

Hej alla! Nu tror ni att jag givit upp mitt bloggande. Lååångt uppehåll! Men nej då, jag råkade bara på att få lite virus i mina ögon. Ni kanske kommer ihåg att jag klagade lite att mina ögon krånglade lite tidigare i höstas. Det blev bara värre och värre, ögonen sved, krampade och jag var extremt ljuskänslig. Efter mycket om och men så tog jag mig till en ögonläkare och de konstaterade efter några vändor att jag har något som heter Adenovirus. Kan slå sig på olika ställen på kroppen, bla ögonen. Det blev sjukskrivning i en månad, salvor, droppar och antibiotika i två omgångar. Nu har jag äntligen börjat jobba igen och kan för första gången på nästan två månader sminka mig igen. Såå jaa, jag har haft en väldigt "ledig" jul och nyårshelg, men nu kändes det faktiskt skönt att komma igång igen. Jag är fortfarande inte helt bra, är känslig i ögonen, men betydligt bättre. Klara äntligen av att sminka mig igen. Min hornhinnor har varit och är fortfarande extremt såriga och man får dessutom tillfällig synnedsättning, har inte sett att läsa och hela världen har varit dimmig. På hornhinnorna har man mest samlade antal nervändar på hela kroppen, så det är extremt smärtsamt och känsligt, aj aj aj... Nåja, nog om detta, nu är jag i farten igen, så skönt!

Jag hade en ögonskugga från Make Up For Ever som jag inte hade provat ännu. Har flera andra oprövade produkter med som ligger här hemma. Hann liksom inte innan mina ögon gav upp... så nu har jag en del nytt att prova, när det äntligen funkar igen. MUFEs skuggor har ju bara tråkiga nummer och inga namn, men denna ser väldigt vinrödsvart aktig ut i asken, men blir nästan svart när man applicerar den. Superbra pigmentering.




Primer: Eyefix från Face.
Highlight: Grädde från Färg.
I globlinjen: m/s Sophisticated från Make Up Store.
Mitt på locket: Rosa skugga från Sephorapalett Color My Life.
Yttre vrån: från Make Up For Ever, B28. 
Eyeliner: Gel Liner Violet Black från Loreal.
Under ögat: penna från Sephora Jumbo Liner 15 Purple och 35 Romantic Comedy med skuggor ovanpå.
Kajal: gel liner black från Maybelline.
Mascara: Volume Millions de Cils från Loreal.




Primer: New Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Bas: Nutri lift Gold 130 Warm ivory från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Wet n wild Mega Bronzer Light Sun.
Highlight: Wet n Wild Fergie Centerstage Collection Rosé Champagne Glow.
Rouge: Mineralize Blush Sakura från MAC.



Läppenna: Cranberry från IsaDora.
Läppstift: Aubergine Divine från Yves Rocher.



Japp då var man igång igen.... hade tröttnat fullständigt på att gå och lufsa runt osminkad i mysbrallor... har längtat efter sminket, så nu är det roligt igen!

Ha det gott alla, vi höres!
Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...