11 januari 2015

MAC pigment

Har haft en ledig helg, har ju dessutom bara hunnit jobba en vecka sedan sjukskrivningen tog slut. Slapp dag idag... barnen och Kari har varit här över helgen och vi har haft lite födelsedagsmiddag med familjen. Men idag, har jag varit själv åtminstone från eftermiddagen och har barat skrotat omkring. Tog en timmes promenad i snöovädret, blåste småspik, men det var skönt ändå. Efter en dusch roade jag mig framför spegeln. Det var väldig länge sedan jag hade möjlighet att göra det, pga ögonen så det var roligt. 

I julas kom ju MAC ut med deras julkollektion, nåt namn har den säkert, men jag kan aldrig komma ihåg sånt... Nåja, fina glittriga askar med deras pigment och glitter i. Jag kunde faktiskt inte låta bli att köpa alla tre. Sååå fina färger, och väldigt prisvärt om man jämför med vad bara en av deras burkar med pigment kostar. Sen har jag ju inte haft möjlighet att testa dessa gobitar eftersom jag blev dålig i ögonen i samma veva. Men idag var det dags, började med den som går i bruna nyanser. Brunt är ju verkligen inte min grej, men jag tyckte ändå dessa vår så fina att jag köpte dem ändå. Har använd alla utom en i asken, den ljusaste blev oanvänd idag. 



Dålig bild blev det, men ni känner säkert igen den från i julas.




Primer: Take On The Day Eyeshadow Primer från Wet n Wild.
Highlight: m/s Vanilla från Make Up Store.
I globlinjen: pigment Pretty It Up från MAC.
Mitt på locket: pigment English Gilt från MAC.
Yttre vrån: pigment Deep Brown från MAC.
Under ögat: penna Dark Chocolate från Make Up Store med Deep Brown ovanpå, samt glitter Gold från MAC, fäst med MAC Fix+.
Eyeliner: Cake Eyeliner Black från Make Up Store.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Smokey Extravagant från Make Up For Ever.




Primer: E.l.f Mineral Face Primer.
Bas: Youtful Glow Foundation Beige 000 från Yves Rocher.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Sol de Rio bronzing powder från Sephora.
Highlight: Highlighter Powder från H&M.
Rouge: Loreal le blush Candy Cane Pink.



Läppstift: Rouge Grenadine från Yves Rocher.
Highlight: Lip glisser Pearl från Kryolan.


Så har jag suttit och lekt en stund idag.... Känns så roligt att vara igång igen. Men nu har jag redan tvättat av mig fejset och ska sitta lite framför tvn en stund och spana in Bond.

Natti!

Inga kommentarer:

The Vintage Rose Palette - Give Me Glow Cosmetics

Har haft en väldigt intensiv dag på jobbet. Vi håller ju på att flytta, ska in i en större lokal i centrumet där jag jobbar. Så i flera daga...