16 oktober 2014

Sotning

Well folks, den här sminkningen är från förra fredagen. En sotning, inget nytt under solen. Efter det har jag inte varit hemma några dagar och sen blev jag magsjuk och har legat för ankar i ett par dar,,, tja, så kan det gå är inte haspen är på. 

Som sagt, detta är inget nytt, ni har sett det förut.




Faktum är att jag inte kommer ihåg vilka grejor jag använt riktigt, men tja en svart skugga i allafall ;-)
I globen är jag ganska säker på att jag tonade in m/s Smog från Make Up Store och så en svart skugga över hela locket som sagt var, jag har flera kommer inte ihåg vilken. Eyelinern är iallafall Super Liner Carbon Gloss från Loreal och mascaran Volume lashes de cils också från Loreal.  Lite glittereyeliner från Viva la diva i underkant av vingen och en liten dutt silvrig creme skugga från Chanel. Brynen gjorda med Aqua Brow från Make Up For Ever.




Basen är Infallible Porcelaine från Loreal och puder från IsaDora. Rouget kommer jag inte ihåg, men highlight från MAC Mineralize Blush Just A Wisp som egentligen är ett rouge, men så ljust och skimrigt att jag bara använder det som hightlight. 



Läppenna: Cranberry från IsaDora.
Läppstift: Velvet Matt Lippencil Cruela från Nars min absoluta favorit, när det kommer till rött läppgunk. Såååå snyggt! Sitter som berget, jag målade på, på morgonen, åt lunch, fikade och allt vad man gör behövde bara fylla på lite mitt på läppen annars satt det där tills jag kom hem. Och då snackar jag från 8.30 på morgonen till 20.00 på kvällen.


Tjaha det var förra fredagen det... I morgon är det fredag igen och jag stannar hemma från jobbet. Har som sagt varit magdålig. Är bättre nu, men jag kurerar mig en dag till. Får se om jag kanske orkar med att göra en sminkning i morgon när jag ändå går här och skrotar. Den som lever får se...

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...