07 oktober 2014

IsaDora

Nej men detta blev ju för trist... menlöst och allmänt blahaj blahaj. Köpte den här kvartetten från IsaDora på rean i slutet av sommaren, tror jag betalade 39 kr eller nåt sånt. Well, jag får väl prova en gång till och se om jag får till det nåt annorlunda. IsaDora har ändå hyggliga skuggor tycker jag, för att vara ett budgetmärke. Hyfsad bra pigmentering och okej att blenda...




Bas för skuggorna: Take On The Day Eyeshadow Primer från Wet n Wild.
Samtliga skuggor: Eye Shadow Quartet Smokey Eyes 93 Pink från Isadora.
Eyeliner: Aqua Liner nr 7 (lila) från Make Up For Ever.
Under ögat: penna från Wet n Wild Coloricon Purple/Violet med skugga ovanpå.
Dutt i inre vrån: Aqua Liner nr 19 från Make Up For Ever. Använder den mest som highlight.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Volume Millions de Cils från Loreal.
Bryn: Aqua Brow 30 från Make Up For Ever.




Primer: E.l.f Mineral Face Primer.
Bas: Nutri Lift Gold 130 Warm Ivory från Loreal.
Highlight: Mineralize Blush Just A Wisp från MAC.
Bronser: Sol de Rio bronzing powder från Sephora.
Rouge: Sin från Nars.



Läppenna: Fashion Boost från MAC.
Läppstift: Violetta från MAC.



Wohoo ny frisyr!

Hmm tja, eller nygammal kanske... ni som har följt med min blogg från början kommer kanske ihåg att jag såg ut så här i början av min "bloggkarriär". Sen började jag spara ut luggen och har haft lite olika längder på den de senaste åren. I går var jag hos min frissa (världens bästa Annica) igen och fick ett ryck, kände att jag ville få nåt "nytt". Inte så mycket man kan göra med en kort frisyr, mer än att göra den ännu kortare... sagt och gjort! Det som ser lite dammigt ut i mitt hår på bilden är faktiskt mina gråa hår. Har inte sett min egen naturliga hårfärg på säkert 20 år, men nu blev det infärgade helt bortklippt och fram kom mitt numera .... gråa hår. Det försvinner snart, jag kommer fortsätta färga håret ...

Ses nån annan dag, sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Oceanic Palette - Ace Beauté

Den här paletten har jag spanat in i många år. Har alltid velat ha den men fraktkostnader från det här företaget är svindyr. Och på det komm...