25 maj 2014

Limelila söndag

Äntligen är helgen slut... och jobbandet med. Nu är det min "fredag". Superjobbig jobbarhelg, med mycket folk, inga luncher och total rusning. Men blir helt färdig. I morgon har jag äntligen en ledig dag innan allt drar igång igen. 



Primer: Eyelid Primer Pearl från E.l.f., och i inre vrån Aqua Matic Waterproof Glide On Eyeshadow I-30 (limegrön) och i yttre vrån I-90 (lila) båda från Make Up For Ever.
Highlight: m/s Vanilla från Make Up Store och en liten dutt under högsta punkten på brynet Opalesse från MAC.
Strax ovanför globlinjen på brynbenet: m/s Beaver från Make Up Store.
Inre vrån: Ultra Pearl Mania 09 Lime Pearl från NYX
Mitt på locket: E.l.f Single Eyeshadow Purple passion.
Yttre vrån: Push the edge pigment från MAC.
Eyeliner: Gel Intenza Eyeliner 03 Violet Black från Loreal.
Längs undre kanten av eyelinervingen: Aqua Liner 10 (rosa glitter) från Make Up For Ever.
Kajal: gel liner black från Maybelline.
Mascara: Volume Millions de Cills från Loreal.




Primer: HD High Definition Primer från Make Up For Ever.
Bas: HD High Definition Foundation 125 Sand från Make Up For Ever.
Rouge: E.l.f HD Blush Showstopper. Ett otroligt svårapplicerat rouge, tycker jag, flytande form i pumpflaska. Extremt pigmenterat, biter sig fast på direkten och svårt att sudda ut. En liten dutt på fingret och försök stryka ut det, det sätter sig i en liten dutt på kinden och är omöjligt att stryka ut, om ni förstår hur jag menar. Får komma på nåt knep, för det är en otroligt härlig färg. Har testat att använda det som läppfärg, och där funkar det otroligt bra, sitter superbra och är totalt viktlöst på munnen. Kolla här.  


Läppstift: Nr 158 från Nouba.
Läppglans: Cyklmen från Face.




Min söndag är slut, och jag med... dags att nana kudden.

Natti, natti!











Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...