19 december 2013

Sephora Eye glitter + primer

Det har inte varit mycket sminkinköp för mig på sistone alls... ligger lågt. Men så upptäckte jag de här gobitarna inne hos Sephora. Glitter som täcker, går att använda som ögonskugga liksom, primern som medföljer i locket gör att det sitter superbra och blir liksom en glittrande skugga. Superfina. Det gick liksom inte att motstå. Jag har alltid haft problem med hur man ska fästa glitter utan att sabba skuggan som sitter under, men nu löste det síg liksom av sig själv, primern funkar även på andra glitter än det som är i burken.
 

 
 
Jag kunde förstås inte bestämma mig för vilken färg jag ville ha, så jag har varit där och shoppat en i taget så nu har jag alla utom två.

 
02 Blue
08 Holographic
03 Lavender
01 Aqua
04 Fuchsia
07 Iridescent
 
De färger jag inte brydde mig att skaffa är silver och guld. Jag är inte en guldig person så det gick bort, däremot silvrig men den fick gå bort ändå eftersom jag redan har silvrigt glitter i samlingarna och det funkar ihop med primern så det var onödigt.
 
Tja, så nu kan jag glittra och glamma i jul och nyårshelgen....
 
Ni har redan sett några av dem i en del sminkningar jag gjort på sistone, den enda jag inte använt ännu är nog den lila. Tyvärr är det ju som ni vet svårt att fånga glitter på bild, så det framträder ju inte så bra på bilderna.
 
 
Ha det gott alla!
 

 
 
 

2 kommentarer:

Helena sa...

Deras glitter är underbart! :)

marinamake sa...

Helena! Jaa, de är helt fantastiska!

First Class Desires - OPI

Lite lack... en gammal goding från OPI. Mina naglar är bara skit just nu, eller tja det är dom ju alltid. Går av hela hela tiden. Men hej oc...