03 december 2013

Jade

Dagens sminkning fick bli grön, fort skulle det gå. Idag igen...  sov så himla dåligt i natt, så jag höll inte på att ta mig ur sängen, sen blev jag...
 
Jag äger inte många sminkprylar från The Body Shop, men den här skuggan är en av dem. Tror inte jag har använt den mer än en gång tidigare, högst två... men idag fick det bli dags igen. Gjorde en grön eyeliner men det var ingen bra idé, den syns knappt. Hade blivit mer effektfullt med en svart, precis som vanligt.
 
 

 
Bas för skuggorna: Lumene eyeshadow primer och en grön primer från Sleeks primer palett.
Highlight: Ljus skugga från namnlösa 88-paletten.
Strax ovan globlinjen/nedre delan av brynbenet: rosa/beigeaktig skugga från namnlösa 88-paletten.
Inre vrån: den ljusare delen av skuggan från The Body Shop; jade.
Yttre vrån: mörkare delen av samma skugga som ovan.
Eyeliner: Fluidline Dark Envy från MAC.
Kajal: Infinite Beige från Sephora.
Under ögat: penna Frosty Bamboo från Isadora med mörka gröna skuggan ovanpå.
Mascara: the Colossal från Maybelline.
 


 
Primer: HD High Definition Primer från Make Up For Ever.
Bas: 10HR wear perfection Foundation 22 Clair Light.
Puder: Loose powder Milk från Make Up Store.
Rouge: Blushon Bubble nr 46 från Nouba.
 

 
Läppstift: Colorsensational Rose Pearl 822 från Maybelline.
Läppglans: ovanpå Star Shine no 26 från Pierre René.
 

 
 
 
Folks... jag är helt slut, ska sova på söta örat nu... ni får ha en skön kväll. Vi höres!
 
Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...