03 september 2013

Somrig sminkning... sista rycket?

Smink från i går, hade en ledig dag äntligen efter en slitsam jobbarhelg. Jag hade föräldramöte att delta i på kvällen. Hade lite mer tid att lägga på sminket eftersom jag var ledig, leka lite med fler färger. Blev en somrig sminkning i mitt tycke, får väl passa på nu när det snart inte är så mycket kvar av sommaren...
 
 

 
Bas för skuggorna: Shimmering Lip & Eyecrayon nr 8 (ljusgrön) från Barry M.
Highlight: reflets verts från Peggy Sage.
Inre vrån: dust deluxe Lime från POP.
Mitt på locket: Peacock från Makeupcosmetics.
Yttre vrån: pigment Teal från MAC, och lite svart skugga precis i yttre V:et.
Under ögat: grön penna nr 911 från Kryolan med Teal ovanpå.
Eyeliner: gel linder black från Make Up Store.
Kajal: gel liner Intenza black från Maybelline.
Mascara: the Colossal från Maybelline.
 


 
Bas: 200 Ivory från Mary Kay.
Puder: Loose Powder Milk från Make Up Store.
Rouge: wonder blush Goddess från Make Up Store.
 

 
Läppglans: Sweet Lips nr 14 från Nouba
 

 
 
Det var det hele...

Höll för övrigt på att frysa ihjäl när jag skulle hem från föräldramötet, för tunt klädd och ingen värme kvar i luften längre när solen gått ner... usch och fy, snart är det riktig höst :-(.

Ha det gott alla, sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The VIP Exclusive Palette - Arttitude Cosmetics

Idag skulle jag iväg och fixa ett nytt pass. Så jag passade på att filma min Throwback Thursday. Har använt Arttitude Cosmetics VIP Exclusiv...