05 augusti 2013

Vill dela med mig

 
Hej alla! Skulle ju börja blogga igen, men det sitter långt inne... Ska försöka igen, och jag tänkte börja med att dela med mig av mitt nya jag. I november förra året bestämde jag mig för att äntligen ta tag i min vikt som jag inte varit nöjd med på länge. Under ett antal år har det sakta tickat uppåt. När jag till slut var tvungen att köpa storlek 44 på mina byxor kände jag att botten var nådd. Mådde inte alls bra över detta, då jag för inte allt för lände sedan varit en 36:a. 
 
 
 
 
 
 

Bilden ovan är jag på fest med jobbet i början av november förra året. Big mama!



Detta är jag i skrivandes stund, 15 kg lättare. Jag har inte ändrat mina matvanor mer än att jag dragit ner på storleken på portionerna, annars äter jag precis samma som innan. Inge godsaker i veckorna bara unna sig lite på helgen. Varje lunch har jag ägnat åt att gå en rask promenad, och ordentliga långpromenader på ca 1 mil lördag och söndag. Jag gillar att jogga, men på vintern vill jag inte för att det är halt och gillar inte att vara ute själv när det är mörkt. Därför utnyttjade jag luncherna när man ändå annars inte gör nåt vettigt, och så gick jag lite längre sträckor som sagt på helgerna, när man kan vara ute när det är ljust. Nu när sommaren är här joggar jag mera, men kommer att övergå till promenaderna när mörkret kommer igen.

Hoppas jag kan inspirera något som känner behovet!

Ha det gott!

3 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
roxcat sa...

Bra jobbat! Jag har själv precis börjat ta tag i min vikt, och då jag aldrig skulle klara av någon diet eller räkna kalorier så försöker jag också minska lite på det jag normalt äter och inte frestas för mycket av allt det söta. Och jag har precis börjat jogga lite också, det är tungt men det känns bra än så länge =)

marinamake sa...

Roxcat! Tack! Bolla gärna med mig om du vill få lite pepp. Jag gjorde verkligen ingen diet, orkar inte det heller. Mindre portioner, mycket motion. Fungerade utmärkt. Har fortfarande en par kilon kvar, eller åtminstone kämpar med att hålla mig där jag är. Lycka till!

Saints Angels Sinners

I går dök det äntligen upp ett paket som jag väntat på i över en månad. Jag vet inte vad tullen håller på med... Men hur som helst så är det...