05 augusti 2013

Till någon

Återigen inser jag, efter att ha laddat upp bilderna, att jag gjort en ganska så liknande sminkning som den senaste jag lade upp här... fantasin flödar inte precis, eller snarare varav hjärtat är fullt.... lila.
 
 


 
Bas för skuggorna: har använt flera olika på olika partier, Lumene Eyeshadow primer under brynet, rosa skuggpenna frånViva la diva i inre vrån, lila skuggpenna från Sephora i yttre vrån.
Highlight: Vanilla från MAC.
I globlinjen: en aprikos skugga från Coastal Scents 88 Ultra Shimmer palette.
Inre vrån: Stars´n Rockets frå MAC.
Mitt på locket: e/d Latin från Make Up Store.
Yttre vrån: Sketch från MAC.
Under ögat: Sketch och en liten dutt turkos Freshwater från MAC.
Kajal: Ultramatte Black från Joe Blasco.
Eyeliner: Gel Intenza Eyelinder 03 Violet Black från Loreal.
Mascara: Wonder Perfect Mascara 01 wonder black från Clarins.
 


 
Bas: Fairly Light från i.d. Bare Minerals.
Puder: mineral veil från i.d. Bare Minerals.
Solpuder: Nouba Earth Powder nr 52.
Highlight: Pink Buttercream från MAC.
Rouge: Blushon Bubble nr 50 från Nouba.
 

 
Läppstiftet blandande jag ihop två olika, eftersom det finns lite koralliga toner i en av skuggorna och i rouget ville jag få fram lite koralligt i läppstiftet, men det får inte ta över eftersom det inte riktigt passar min hudton. Så det understa läppstiftet är 414 från Nouba ett starkt ceriset läppstift med mycket blåton i, liknar väldigt mycket Senorita från Make Up Store. Det jag är lagt ovanpå är nr 33 från Nouba som är ett orangekoralligt läppstift. Det syns inte så mycket av denna blandning på bilden, ser mest ceriset ut. Som läppenna ligger en genomskinlig lipfix från Isadora, alltså en läppenna som bara är genomskinlig och hindrar läppstiftet från att flyta ut.
 



Det va de hele.

Jag hoppas någon tycker att detta är nåt att titta på... det kommer mera!

Inga kommentarer:

Rose Quartz Palette - Huda Beauty

Har haft en ledig dag idag. Semesterdag. Vi skulle iväg på en begravning. Min mosters man som har avlidit. Ingen som jag stått nära eller en...