10 september 2012

Perfect Chrome

Halloj! Dags för ny jobbarvecka, har haft full rusch idag. En av tjejerna jag jobbar med var dålig och gick hem vid lunch, så vi andra två hade fullt upp resten av dan och jag blev kvar lite sent idag.
 
Jag inser, nu när jag ser bilderna, att den här sminkningen är väldigt lik den jag lade upp här igår, ändå är färger andra än de jag använde då.
 

 

 
Primer: Shadow Insurance från Too Faced och ovanpå det Noubas Nouvola Creme Shadow nr 207 (grå).
Highlight: Vanilla från MAC.
Över rörliga delen av locket: e/d Chrome från MUS.
I globlinjen: e/d Perfect från MUS.
Yttre V:et: Carbon från MAC.
Under ögat: penna Deep Purple från Maybelline med Perfect ovanpå.
Eyeliner: Gel Intenza Eyeliner 03 Violet Black från Loreal.
Kajal: Gel liner black från Maybelline.
Mascara: Illegal Lenght från Maybelline.
 


 
Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer.
Bas: Affinitone 03 Light Sandbeige från Maybelline.
Puder: Loose Powder Milk från MUS.
Rouge: Blush on Bubble nr 52 från Nouba.

 
Ni får ursäkta en väldigt dåligt målad mun, vingligt som fasen... hade lite bråttom på morgonkvisten...
 
Läppenna: Jazz från MUS.
Läppstift: Black Orchid från MUS.


Detta var jag idag, hade någon sorts plan på att jag skulle ta mig en joggingrunda när jag kom hem, vi har haft otroligt varmt och fint här idag och jag tänkte passa på när vädret var så härligt. Men så kom jag ju hem lite senare, hungrig som en varg och då tappade jag sugen och hamnde i soffan med datorn istället. Får göra ett nytt försök i morgon ;-).

Ohh, jag fick ett litet paket idag... lite sminkpennor som jag hittat på tradera. Har förstås inte hunnit testa, men jag lägger upp bilder här endera dan.

Ha det gott alla!

Sminka lugnt!

2 kommentarer:

roxcat sa...

Snyggt, jag gillar nyanserna i den här sminkningen, de känns passande nu när hösten kommer.

marinamake sa...

Roxcat! Tack! Tja lite höstigt kanske, men det känns ju väldigt höstigt ute, så det är väl på sin plats kanske :-)

Fêtes de Provence Palette - Nomad Cosmetics

Jobbardag idag, trots röd dag. Jag tog fram en av mina paletter från Nomad Cosmetics. Jobbade stängning så kom hem sent. I morgon ska jag fa...