17 maj 2011

Make Up Cosmetics och Make Up Store

Halloj alla... long time no see! Jag har verkligen varit usel på att blogga på sistone... livet har varit lite struligt, men nu är allt på banan igen och jag tänkte verkligen försöka skärpa mig med inläggen. Jag har tappat lite av alla er som kommenterat tidigare, men jag hoppas på att "jobba er tillbaka" ;-).

Jag har en par sminkningar som ligger i arkivet och skräpar, så jag får börja med dem tills jag har hunnit fota lite mera igen.

Här är en som jag gjorde för ca en månad sen.




Primer för skuggorna: Noubas nouvola 204 (lila).

Highlight: July från Make Up Cosmetics.

Inre vrån: e/d Sassy från Make Up Store.

Mitt på locket: Fashion från Make Up Cosmetics.

Yttre vrån: Blackstar Red från Make Up Cosmetics.

Penna under ögat: Nouba nr 2 (grå) med Blackstar Red ovanpå.

Kajal: Ultramatte Black från Joe Blasco.

Eyeliner: Gel Eyeliner från Maybelline.




Bas: Dream Matte Mousse 030 Sand från Maybelline.

Puder: Milk från Make Up Store.

Rouge: Noubas Blush On Bubble nr 122.








Läppenna: Russian Bordeaux från Make Up Store.

Läppstift: Nr 25 Grape Wine från Viva la Diva.


Annars så är äntligen stambytet klart här i huset, efter sex veckor av total röra, med byggdamm, hantverkare som springer ut och in i ens lägenhet hur som helst, inget vatten eller avlopp och allmänt kaotiskt så har jag nu ett vitt och ljust och fint badrum. Tyvärr dålig belysning, så ur sminksynvinkel så blev det inte det bästa, men ändå så klart mycket bättre än det jag hade innan som var väldigt mörkt och murrigt.


Ha det gott alla, vi ska verkligen försöka höras i morgon!

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Tjoho äntligen nått nytt att läsa:).
Stor Kram

marinamake sa...

Ulrika! Jo men viss nu är jag förhoppningsvis igång ;-)! Kramen!

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...