22 maj 2011

Frisörerna i Jungfrusund

För någon vecka sedan stod jag i min frissas nya salong och gjorde lite sminkningar. Hon har startat en egen salong och hade en liten invigningstillställning. Jag var där och gjorde lite sminkningar, de två frisörer som hyr stol hos henne gjorde lite festfrisyrer på sina kompisar, champagne, mingel och en supertrevlig dag blev det.











Ja, så detta är alltså min frissa, Annica. Hon har klippt mitt i hår i åratal och jag behöver aldrig säga nåt, jag bara sätter mig där och så fixar hon... jag tror jag aldrig varit missnöjd. Hon är en bussglad tjej, med ny frisyr/färg varje gång jag ser henne. Den här färgen är jag faktiskt lite sugen på att testa själv, eller vad tror ni?





Aargghhh!



Här är lite frisyrer som tillverkades under dagen. Dock ej av Annica utan av Sanna som ni kan skymta i spegeln på bilden här nedanför. Hon gör supercoola uppsättningar. Finns det nåt snyggare än en svinrygg, jag bara frågar? Den här tycker jag är extra snygg eftersom den inte är så stram, utan lite busig uppe på huvudet.




Är inte detta coolt, så säg? Ibland så önskar jag att jag kunde ha långt hår... men det går inte med mina tunna testar. Det är Sanna som har gjort även denna frisyr. Sanna och jag har haft några brudar ihop, alltså frisyr och smink då... ha ha ni fattar!





Den här tjejen skulle på bröllopsfest, försökte matcha färgen på ögonen med klänningen. Jag lyckades riktigt bra, men det syns inte så väl på bilderna.





Här är en annan tjej som jag sminkade under dagen. Tänk er att detta är en tjej som aldrig sminkar sig, hon är med i hemvärnet och kryper runt i skogen i camoflagekläder ihop med grabbarna... nu skulle hon ha sin egen 30-årsskiva och dessa grabbar skulle vara med. Hon var lite spänd på vad de skulle säga när hon nu var fixad i håret och sminkad och hela baletten.

Tja, och salongen heter alltså Frisörerna i Jungrusund och det finns en blogg som Sanna skriver på om livet på salongen, ni kan läsa här.


Jag gjorde faktiskt en provsminkning på en brud som jag ska göra den 11 juni, men bilderna jag tog på henne blev så dåliga, så ni får ge er till tåls tills den stora dagen, då jag förhoppningsvis inte gör bort mig med kameran.


I morgon stannar jag hemma från jobbet... har en total dunderförkylning, är så täppt i näsan att jag knappt kan andas och jag hostar så fort jag försöker prata. Sängläge för mig i morgon alltså!


Ha de, ha de!

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...