17 december 2010

Smålandssminkning

Förra helgen hade jag besök här från Småland... min goaste älsklingsvän var här och förgyllde tillvaron. På lördan bestämde vi oss för att dra in till stan och bara strosa omkring lite, kollade lite efter julklappar men lyckades inte hitta nåt nämnvärt. I allafall så var det han som bestämde vilka färger jag skulle sminka mig med på morgonen innan. Han fick välja vad han ville ur mitt skåp. Så här blev resultatet...



Highlight: Ice från Ben Nye.
Inre vrån: Amethyst från Ben Nye.
Yttre vrån: Wishful från MAD.
Eyeliner: Liner Express från Maybelline.
Kajal: Snowflake från MUS.


Bas: Affinitone från Maybelline.
Puder: Milk från MUS.



Vi hann bara hem så fick vi höra att det exploderat en bomb inne i stan, vi hade rört oss i kvarteren inte alls långt därifrån.... creepy!

2 kommentarer:

Bitte sa...

Vilken härlig sminkning.

marinamake sa...

SminkJante! Tack!

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...