11 november 2010

Blått... igen.

Nu kommer det en blå igen.... jag känner att det av och till varit mycket blått här på bloggen under en lång period, hoppas ni står ut. Vet inte vad det beror på, men jag känner att jag trivs väldigt bra i det, och snygg färg är det ju också. Den ljusare blå som ligger mitt på locket har ett svagt rosaaktigt skimmer i sig som inte framkommer på bilderna. Jag hade ett likadant nagellack på naglarna idag, en ljusare blå med rosaskimmer från Cetuem.





Bas för skuggorna: Eyefix från Face.
Under brynet: nr 58 (ljust rosa) från Barry M, och som highlight en liten dutt Ice från Ben Nye direkt under högsta punkten på brynet.
Rörliga delen av locket: nr 69 från Barry M och ovanpå det Reflects Blue från MAC som glitter.
Yttre vrån och upp över brynbenet: Conrast från MAC.
Eyeliner: Cake Eyeliner Navy från Face.
Kajal: penna Deep Blue Sea från MUS.
Mascara: Volume Express Lift Up mascara från Maybelline.




Bas: Dream Matte Mousse 010 Ivory från Maybelline.
Puder: Milk från MUS.
Rouge: Shimmer Dynasti från MUS.



Läppstift: 240 Galactic Mauve från Maybelline.





Jag har roat mig med att städa lite här hemma ikväll, får besök av min nya kärlek i morgon och då vill man väl ha lite mindre knaster under fötterna kanske... he he. Vi skall ta mina barn och åka till min bror i Uppsala och barnvakta hans barn från lördag till söndag, så det blir en helg med många barn och tjo och tjim misstänker jag. Lite mys ska vi väl hinna med också.


Ha det gott alla!


Sminka lugnt!

4 kommentarer:

Bitte sa...

Kan aldrig bli för mycket blått:) Trevlig helg.

Fru Choklad sa...

Skuggorna från Lancom som du visar längre ner är verkligen superläckra. Kör på med blått du! Det klar dig verkligen bra :)

Emma P sa...

Blått är ju fint ju! Och du passar i det... Jag var med blå i helgen, eller grönblå...

marinamake sa...

SminkJante! Näe, kanske det, det är ju sant. Hoppas du hade en trevlig helg också... det hade jag ;-)!

Fru Choklad! Ja men visst är de superläckra de där Lancome skuggorna! Tack snälla!

Emma P! Tack snälla du, hmm blågrön är ju också en himla läcker kombo, kanske skulle variera mig med den endera dan.

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...