16 maj 2010

Gammal skåpmat... igen!

Halloj alla! Tiden går, plötsligt springer det iväg ett antal dagar och jag hinner inte riktigt med bloggen ibland... trots att jag egentligen vill. Det blir så ibland. Hoppas ni inte tröttnar!

Jag har iallfall haft en superskön flygarhelg, tog ledigt från jobbet i fredags så jag har haft fyra dagar ledigt. I fredags hade jag inflyttningsfest här hemma i nya lägenheten, det blev trevligt och livat med gamla och nya vänner på plats. Många fina presenter fick jag också!

Har inte hunnit fota sminket på sistone, det kör alltid ihop sig med tiden på morgonen... vilken tur att jag har en massa skrammel i arkivet ;-)!

Här kommer en blå sminkning...



Bas för skuggorna: eyeshadowprimer från Lumene.
Över hela rörliga delen av locket: m/s Royal från MUS.
Highlight: m/s White från MUS.
Under ögat: penna Blue Lagoon från VLD med Royal ovanpå.
Kajal: penna Snowflake från MUS.
Eyeliner: Cake eyeliner Navy från Face.
Glitter: reflects Blue från MAC.



Rouge: Nr 67 Pinky Gold från Maybelline.
Läppglans: ofärgat Watershine från Maybelline.



Detta var en dag i januari..., vad skönt att det inte är januari längre!
Återkommer i morgon! Ha det gott!

5 kommentarer:

liloo sa...

love this smokey look, very classy.
You are gorgeous ;)
xoxo

marinamake sa...

Liloo! Thank you, kind of you to say so! I really love all kind of smokey looks, its simple and classy, and really easy to do!

Sminkan sa...

Riktigt snyggt!

marinamake sa...

Sminkan! Tack min vän!

Emma P sa...

Jag tycker att den här sminkningen är urläcker! Fattar inte varför jag inte har kommenterat den innan för jag tycker den är grym...

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...