08 maj 2010

Brite Bird

Här kommer nästa, inte alla skuggor är nya men två iallafall, denna gången från bla Brite Bird.




Bas för skuggorna: Highlighter Mystic från Face.
Highlight: Parad-ice från Brite Bird.
Mitt på locket: m/s Ballade från MUS.
Yttre vrån och upp över brynbenet: Color Me Crazy! från Brite Bird, har även trycket dit lite m/s Flamenco från MUS precis i kanten av brynbenet.
Eyeliner: Gel eyeliner Black från MUS.
Under ögat: penna Purple Stain från Gosh med Color Me Crazy ovanpå, och glittereyeliner Drunk Dial från Too Faced.
Kajal: penna från MUS, Baltic.
Mascara: Defenicils från Lancome.


Primer: Photo Finish Foundation primer från Smashbox.
Bas: Dream Satin Liquid från Maybelline.
Puder: Loose Powder nr 2 från Face.
Rouge: Gentle från MAC.


Läppenna: Sarah från Face.
Läppstift: Enjoy från MUS.



Skuggorna från Brite Bird är verkligen helt underbara... bra pris är det också. Om det är någon som inte testat ännu så kan jag absolut rekommendera dem. De är verkligen så bra pigmenterade som man bara kan önska. Det är något "feta" i konsistensen, om ni förstår vad jag menar vilket jag personligen föredrar än skuggor som är lite mera torra. Iallafall på mig brukar de ge ifrån sig mer färg och fästa bättre när man applicerar än vad torrare skuggor gör.

6 kommentarer:

Sminkan sa...

Mycket snyggt! Parad-Ice är min favorit i vitt. Otroligt bra pigmenterad för att vara just vit.

Shamrock sa...

Härlig blandning. Har insett att jag måste våga blanda färger lite mer och du är en bra inspirationskälla.

Emma P sa...

Väldigt fint, Brite Bird är så himla bra...

Emma P sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Emma P sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
marinamake sa...

Sminkan! Jaa den är väldigt bra, men det är ju alla Sannas skuggor.

Shamrock! Åhh det är bara att blanda på! Glad om jag kan vara till inspiration!

Emma P! Tack, ja men visst är de!

Monteverde Cloud Forest Palette - Nomad Cosmetics

Jag fick för mig att jag skulle spela in videos där jag använder paletter från Nomad. Tänkte att jag gör två looker med varje palett. Har ju...