19 maj 2010

Barry M igen...

Jag forsätter med min nya samling skuggor från Barry M, har ni aldrig testat dem så kan jag varmt rekommendera dem. Underbara att jobba med. Väl pigmenterade, lättblendade, lite "feta" i konsistensen som iallafall jag gillar. Bra pris dessutom jag har köpt mina för 39 kr burken.

Den här sminkningen är från igår.



Bas för skuggorna: Shimmering lip and eye crayon från Barry M. Grön (nr 8) på rörliga delen av locket och svagt guldig (nr 1) på brynbenet.
Highlight: Barry M nr 13.
Över rörliga delen av locket: Barry M nr 16.
Under ögat: penna från MUS, Duchess med nr 16 ovanpå.
Glitter under ögat: Sputnik från MUS.
Eyeliner: Gel eyeliner black från MUS.
Mascara: Definicils från Lancome.
Kajal: Snowflake från MUS.



Primer: crystal radiance från Lumene.
Bas: Dream Creamy Foundation från Maybelline.
Puder: Loose Powder nr 2 från Face.
Rouge: Worship från Face.



Läppenna: Russian Bordeaux från MUS.
Läppstift: 595 Iced Plum från Cover Girl.



De va de hele...

Annars gnetar jag vidare i vårvärmen... vi har haft otroligt varmt de senaste två dagarna och all växtlighet har fullständigt exploderat. Jag har slängt strumpor och ytterkläder all världens väg och svettas ihjäl på jobbet... vaaaarmt i båda butikerna som jag befinner mig i.
Har varit iväg och shoppat en ny partyklänning idag, ska iväg på en större fest om några veckor, tja den är förstås lila så nu funderar jag på sminkningen till den så klart.
Sminka lugnt alla!

9 kommentarer:

liloo sa...

pretty look, love the lipstick
xoxo

Emma P sa...

Toppensnygg sminkning! Barry Ms pigment är verkligen kanon! Var brukar du köpa dina?

Bitte sa...

Jättefint. Jag gillar också de få pigment jag provat från Barry M.

Badbomben sa...

Läckert, Barry M kan sitt!

Fru Choklad sa...

Urläckert! Skuggorna gör att dina ögon får en grön nyans. Fint skimmer i skuggorna också. Mmmm party. Kul! Lila är du ju mästare på så det blir nog ganska lätt för dig skulle jag tro ;)

marinamake sa...

Liloo! Thanks!

Emma P! Tack tack! Kommer inte ihåg var jag köpte mina fyra första som jag haft nåt år. Men nu köpte jag JÄTTEMÅNGA från Satine.se, eftersom de säljer ut dem för 39 kr. skulle gärna testa att beställa direkt från deras sight men det har aldrig blivit av.

SminkJante! Tack! Jaa de är verkligen bra!

Badbomben! Japp så är det! Roligt att se dig här igen!

Fru Choklad! Tack snälla! Japp, nu har jag ju en lila blåsa... så då är det lila som gäller ;-)! Ska bli kul med lite party. ska träffa min nya boyfriends alla kompisar för första gången... gulp!

Sminkan sa...

Snyggt! Grönt är alltid en favorit!

Anki sa...

Riktigt snyggt! Glittret under ögat och läppfärgen blev pricken över i.

marinamake sa...

Sminkan! Japp, grönt e skönt!

Anki! Tack! Glitter piggar ju alltid upp en enkel sminkning!

Orly - Loreal - IsaDora

Gjorde en rejäl ansträngning förra veckan och var lite "kreativ" ha ha.... Orkar knappt göra nåt med naglarna nu för tiden. Men de...