05 april 2010

Favorit i repris

Hoppsan sa... nu trillade jag ur cyberrymden en stund igen. Har haft lite mycket omkring mig på sistone, men jag ska försöka få till det lite bättre med inläggen framöver. Det är lustigt hur det påverkar en med förändringar. Jag har kommit av mig lite med sminket känner jag, sedan jag flyttade. Jodå jag sminkar mig varje dag som vanligt. Men bara för att jag har nytt badrum och nya hyllor osv, sakerna står inte där man är van och jag har svårt att få in någon bra rutin för hur det ska vara när jag sminkar mig, badrummet är mörkt och murrigt i min nya lägenhet och avställningsytorna inte lika bra. Allt det där gör att jag har kommit av mig lite i inspiration och allt annat när det gäller sminket. Har inte fotat en enda sminkning sen över en månad tillbaka. Men nu får jag väl skärpa mig, jag tycker ju fortfarande att det är roligt ju. I morgon är jag ledig, så jag tänkte jag skulle ta mig tid att försöka organisera mig bättre i badrummet.

Iallafall så är sminkningen nedan från 19 januari. Tur för mig att jag har en massa "i lager", nu när jag inte fotat så mycket på sistone.




Den här sminkningen är från 19 januari. Jag har nog gjort och visat den tidigare, lite fantasilöst kanske... men nåja, ni får hålla till godo!
Highlight: c/s Meteor från MUS.
Mitt på locket: m/s Regent från MUS.
Yttre vrån: m/s choco dór från MUS.
Eyeliner: Liner Express från Maybelline.
Under ögat: penna från MUS Golden Days med Choco Dór ovanpå.
Kajal: Ultramatte Black från Joe Blasco.



Rouget är Posh från MUS.
Kommer inte ihåg vilken bas jag använde...



Läppenna: nr 53 Cranberry från IsaDora.
Läppstift: Festival från MUS.



De va de... inget nytt under solen.
Vaknade i morse av att det snöade... hur knäckt blir man inte på en skala. Jag vill ha VÅR! Nu längtar jag ihjäl mig efter sol, värme och sommarkläder. Lite somrigt smink kanske inte skulle skada heller, eller vad säger ni...?
Vi hör igen, ska försöka att inte trilla ur rutan så länge den här gången ;-)!
Sminka lugnt!




4 kommentarer:

Emma P sa...

Wow, vilken underbar sminkning! färgerna är verkligen ljuvliga, så fylliga... Hoppas verkligen att du lyckas organisera upp badrummet för vill ju ha dig med i gamet:)

CC sa...

Börja på en ny kula även med sminket :) så kanske du får upp inspirationen att fota igen.
Äsch nu är vintern över, den bara skräms lite då o då med lite snö. Iaf här ligger ingen snö kvar...

marinamake sa...

Emma P! Tack! Ohh så lätt blir ni inte av med mig, lite oreda får man ta efter flytten. Idag har jag organiserat om skåpet, så nu känns det bättre, skulle bara vilja få lite bättre ljus i badrummet för det är verkligen dåligt. Men man kan ju inte få allt på en gång...

CC! Hm tja jag får väl göra det... Åhh den här vintern verkar ju aldrig ge upp, men idag tog jag min första kaffe på balkongen i vårsolen, det var härligt!

Fru Choklad sa...

Jättesnygga bronziga färger. Jag har haft lite guldnoja ett tag och tror inte riktigt att det gått över än. Lutar åt guld för mig imorgon. Väldigt snyggt Marina.

Saints Angels Sinners

I går dök det äntligen upp ett paket som jag väntat på i över en månad. Jag vet inte vad tullen håller på med... Men hur som helst så är det...