30 augusti 2009

Manly sminkning nr 3

Det här var jag i torsdags... illandes grön! Jag var på Formexmässan och trampade runt hela dan med min chef, vi rekade läget lite för att de senare ska göra inköp till butiken där jag jobbar. Guuuud va ont i fötterna och ryggen jag hade när jag kom hem. Ni ska ju inte tro att jag hade gåvänliga skor på mig... nääähäädå, fru Stahre envisas med att ha klackar även en dag som denna!

Jag fick faktiskt ett antal komplimanger för sminkningen under dagen. Sånt blir man ju alltid glad för!




Skuggorn förstås från Manlypaletten. En illandes gul i inre vrån, ljusare grön mitt på locket och en mörkare grön i yttre vrån och upp över brynbenet. En väldigt ljus gul som highlight.
Gel eyeliner black från MUS, grön glittereyeliner från Viva la Diva, grön penna från Kryolan nr 911 under ögat, kajal Baltic penna från MUS. Telescopic Explosion mascara från Loreal.



Bas och puder samma som vanligt. Rouget är ett nytt. Jag fick reklam hem i lådan från Body Shop häromsistens... de visade bla skuggor och rouge från deras höstkollektion. Det ena rouget föll jag för som en fura, superfint lite mosaikaktigt i tre olika rosa/lila nyanser. Så när jag hade vägarna förbi gick jag in och skulle kolla in... de hade precis fått leverans och hade inte ens fått ut det i butiken ännu, så jag fick köpa ett direkt ur kartongen på lagret. Det är vad jag kallar rykande färskt!




Jag tycker alltid att jag har så svårt att hitta nudenyanser på läppstift som jag passar i... kanske också beror på att jag gillar starka mörka färger bättre vad vet jag. Hur som helst, det här beställde jag för länge sen från Kicki.be 425. Petal Shine från Cover Girl, och det var en ren chanstagning. När det kom tittade jag på det, suckade och lade det åt sidan och tänkte att ytterligare ett som jag sällan eller aldrig kommer att använda. Så det här var första gången jag tog fram det, det har legat i flera månader. Då blev jag lite lycklig när jag upptäckte att det faktiskt passade riktigt bra och jag trivdes riktigt bra i färgen. Trots att jag fortfarande trivs bättre i mörka färger... ;-).


De va de hele!

4 kommentarer:

dorion sa...

Grönt och gult är så himla snyggt tillsammans!

Emma P sa...

Manly-paletten verkar ju fungera kalas för dig, ännu e ursnygg sminkning med den. Vilken fantastisk helg för bloggen:) Det rouget är otroligt fint, jag kollade med på det. Upplever det som väldigt likt MACs Love Thing, så jag avstod från det med. Du ser, jag var återhållsam, det hade kunnat vara ännu värre:)

Bitte sa...

Den här var verkligen skitläcker. Knallig och grön och härlig.

marinamake sa...

Dorion! Japp, det är verkligen uppfriskande!

Emma P! Japp det funkar alldeles utmärkt, hoppas ni inte tröttnar ;-)! Love Thing känner jag inte till.. men du är duktig som lyckas hålla i plånboken, det är mer än vad man kan säga om mig!

SminkJante! He he, jag kände mig som en fruktdrink :-)! Tack!

First Class Desires - OPI

Lite lack... en gammal goding från OPI. Mina naglar är bara skit just nu, eller tja det är dom ju alltid. Går av hela hela tiden. Men hej oc...