17 juni 2009

Vibrant Grape och sovmorgon!

I går var det sovmorgon, och en av hittills väldigt få morgnar som vi kunnat äta frukost på altanen. Åhh vad jag gillar det! Så underbart och sitta där i solen och höra fåglarna kvittra och sippa på morgonteet. Häärligt!



Glasögonormar!

Så småningom blev det ändå dags att göra sig i ordning och åka till jobbet. Jag testade Vibrant Grape från MAC som jag fick köpa i förtid i lördags, alltså kollektionen släpptes igår. Tack och bock!



Bas för skuggorna: MAC PP Painterly.
Highlight: Digit från MAC.
I inre vrån: Graphology från MAC.
Yttre vrån: syns absolut ingen skillnad... ser ju ut som samma färg över hela locket, men i yttre vrån ligger Sirocco från MUS.
Längs med brynbenet: Vibrant Grape från MUS.
Under ögat: penna Purple från MUS med Graphology ovanpå.
Kajal: Snowflake från MUS.
Eyeliner: Cake eyeliner från MUS.
Mascara: Define A lash från Maybelline.


Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer.
Bas: Dual Foundation Stockholm från MUS.
Puder: Loose Powder nr 2 från Face.
Bronzing: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Rouge: Shimmer Dynasti från MUS.


Läppenna: okänd...
Läppstift: 507 från wet n wild.




Det var jag igår... var hemma hos en kompis och käkade lite sushi igår efter jobbet, himla trevligt! Sushi är väl typ det godaste som finns, nästan. Särskilt med champagne till ;-)! Men det blev det inte igår, bara önsketänkande ha ha!

Får se om jag hinner lägga in dagens... börjar bli sent. I morgon är det sovmorgon igen!

Ha de, ha de!

5 kommentarer:

Marie sa...

Jag bara älskar sotningar i svart som har en svag kontrastfärg över brynbenet... och du gör det supersnyggt!
Gullig familj du har :)

Bitte sa...

Ah vad härligt med en stund i solen på altanen.

marinamake sa...

Marie! Åh jag med, sotningar över huvudtaget, såå snyggt! Tack, för komplimangen.
Det där är ju bara halva familjen, resten var ute på drift ;-), men tack!

Sminkjante! Japp, superskönt!

Sminkan sa...

Riktigt, riktigt snyggt! Wow!

marinamake sa...

Sminkan! Tack!

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...