31 mars 2009

Matcha Misa

Texten som är nedan skrev jag igårkväll, av olika skäl blev det inte publiserat... nu kommer det, gårdagens alltså ;-)!


Har ett nytt lack från Misa - det fick bli det som styrde sminket idag. Vet inte hur jag ska beskriva färgen, lite gråblå botten med rosaaktigt skimmer. Jag tror att det är vad ni lackexperter kallar duocromt, eller...?



Jag är totalt värdelös på att fota naglarna, ni skulle se hur många bilder jag tog för att ens få till de här två, det blir suddigt, oskarpt och överexponerat hur jag än bär mig åt. Men men, naglarna är ju inte det som är mitt största kall hur som helst. Det här lacket är verkligen läckert då det skiftar i gråblårosa. Lite ljust för min smak kanske, men jag gillar det ändå. Street Style heter det.





Bas för skuggorna: Cover Stick 21 Fair Naturel från Lumene.
Highlighter: Silver nr 641 från Viva la Diva.
Inre vrån: Mirage från MUS.
Mitt på locket: Light Pink nr 340 från VLD.
Yttre vrån och under ögat: Whisper nr 667 från VLD.
Kajal: Penna Smoke från MUS.
Eyeliner: Liner Express från Maybelline.
Mascara: XXL från Maybelline.



Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer.
Bas: Liquid Foundation från MUS.
Puder: Loose Powder nr 2 från Face.
Rouge: Blush-On Worship från Face.



Här är en rosa färg som till och med jag trivs i och tycker om! Och självklart så är det ett läppstift som inte existerar längre. Jag är nere i hylsan och gräver :-(

Läppenna: gammal som jag inte kan se namnet på längre.
Läppstift: Cutex Lip Moist nr 478.





... och jag hade inte den där gröna t-shirten på mig idag, som ni ser en snutt av, det var grått och rosa idag förstås ;-) !

Skulle varit och med en kompis och kollat I.D. smink idag, men det sket ihop sig... innan jag ens hunnit hemifrån ringde min mellantjej från skolan och klagade över att det kändes som hon höll på att få urinvägsinfektion. Jaha, det var ju bara och ringa polarn per och boka av och istället ta dottern till farbror doktorn. Tråkigt för mig, men det är klart att barnen går före. Som tur var så hade hon ingen UVI, det måste varit nåt annat som trängde på. Skönt!

Sitter just nu och lyssnar på lilla fröken hamster som springer som en tok i hjulet så att det hörs över hela huset. Snart åker hon in i tvättstugan för natten! Herregud vad det låter!


Ses i morrn!


Hej svejs!




8 kommentarer:

CC sa...

Har du testat att fota i macro? Det gör alltid jag, mkt lättare

Gillar den här sminkningen :D Det kan ju inte bli fel med rosa o silver ;)

Fru Choklad sa...

1. Väldigt snygg sminkning!
2. Otroligt hur du lyckas få med alla skiftningarna i lacket i ögonmaken. I'm impressed AGAIN! :)
Nä det där med att fota naglarna verkar vara en vetenskap. Jag har ju också gjort mina försök, men precis som du får jag ta ett gäng bilder innan jag får till nått som går att publicera. Vi kanske ska gå en kurs hos Sminkan som alltid ta snygga bilder på sina naglar!?

marinamake sa...

CC! Jag tror det är macro jag har... iallafall samma inställning som när jag knäpper väldigt nära på ögat, så jag fattar inte varför det inte funkar väldigt nära på naglarna...

Näe, rosa och silver är ju helt OK, särskilt det rosa om man är CC ;-) !

Fru Choklad! 1. Tack! 2. Tack igen! ;-)

Ah, jaa det verkar som jag måste plocka fram manualen till kameran. Jag HATAR manualer... mycket bättre att trycka på allt som går att trycka på, och hoppas på att nåt fungerar, he he! Sminkan kan gott hålla kurs tycker jag ;-)!

Emma P sa...

Åh, det här gillade jag! både lacket och naglarna, himla fina...

Bitte sa...

Jättefin makeup. Härliga färger och otroligt snyggt gjord.

marinamake sa...

Emma P! Jaa, jag gillar det där lacket jättemycket!

Sminkjante! Tack, va snällt sagt!

inthemake sa...

Åhh va vårigt & snyggt...kanonfin färgkombo!

marinamake sa...

Inthemake! Tack o tack! Rosa och grått är alltid snyggt!

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...