22 januari 2009

Temavecka - Regnskog

Temaveckan rullar vidare, idag är det regnskogen som gäller. Jag måste säga att det är verkligen läckra bilder Rouaa har hittat. De inspirerar verkligen till färg och form! I like!

Idag har jag haft en hektiskt dag och nu sitter jag här och känner att det tynger rejält i ögonlocken. Vi bytte mitt schema idag så att skulle kunna göra mitt sminkuppdrag idag, så jag jobbade på förmiddagen och vid halvtre drog jag iväg till Skanstull och Clarion Hotell, där Skoda hade sitt årliga personal/återförsäljarjippo. Fem tjejer från Skoda skulle bli sminkade plus Niklas Wikegård (tror jag det stavas), ni vet han hockeyoraklet. Sitter ofta som expertkommentator när det är hockey på TV. Niklas skulle vara konferencier (stavning?) på den här tillställningen, jag fick hjälpa honom med manchettknapparna och sminket.


Lovisa och jag är redo för drabbning, ännu fler mobilbilder, gissa vem som tagit den sämsta?!

Bild tagen med mobil.

Här är jag i full färd med att pudra näsan på Niklas, som var en väldigt trevlig prick. Glad och lättsam.


Vi var två som var där, Lovisa min kompis som jag gick min utbildning tillsammans med var också där. Det var fnissigt och skämtsamt och vi hade en trevlig kväll.






Jag måste ju bara visa er den mest skumma lösning på badrum som fanns på hotellrummet där vi var... Lovisa står i dörröppningen in till toan, jag står vid väggen som är av glas och knäpper på henne igenom glasrutan. Alltså väggen in till toan är av glas och alla som är i rummet kan kolla när du ligger i badkaret, sitter på toa.....!!! Daaaahhh, vad är själva tanken liksom??






Dagens inspirationsbild... überläckra gröna nyanser, bara att låta sig inspireras!






Högst upp under brynbenet sitter Viva la Divas 562 Pistage. I inre vrån den ljusa gröna från Too Faced Lucky Charms och mitt på locket den mörka gröna från samma ask. I globen ligger Viva la Divas mörka gröna 610 Dark Green.


Under ögat har jag använt en penna från Maybelline eyeliner matic Emerald Emeraude. På slemhinnan ögonpenna från MUS Duchesse. Eyelinern är Gel Eyeliner Black från MUS. Mascara The Colossal från Maybelline.








Läppenna från Maybelline moisture extreme nr 54 Bourdeaux och läppstift 460 Plumshine från Covergirl. Alltså, jag vet inte vad jag ska tycka om det här läppstiftet. Det är mjukt och krämigt och har ganska mycket glans, nästan som ett läppglans. Men det gör också att man får känslan av att det flutit ut, och jag springer och kollar mig i spegeln en gång var femte minut. Jag gillar inte känslan av att man tror att man blivit alldeles kladdig. Till slut var jag det också och då torkade jag av det, så ska det inte vara tycker jag. Måste säga att jag föredrar lite torrare läppstift, som ändå har en tendens att sitta bättre. Även om det rent för känslans skull känns bättre med ett mjukt läppstift.




Japp, det var min regnskogstolkning. Inget konstnärligt idag heller, men jag har ju varit på jobbet och annat ju, så då vill man väl vara någorlunda "normal", iallafall jag.


I morgon ska jag upp svintidigt igen (05.00), för att åka in en sista gång till sminkskolan. Jag har inte varit där sedan jag fick reda på att jag tyvärr inte kunde anställas som lärare där, för ca en och en halv vecka sedan. Men i morgon har elverna sin absolut sista dag. Diplomen ska delas ut och det blir lite fika och så. Lovisa som var med mig på sminkuppdrag jobbar några timmar som lärare där, och hon är en riktig bullmamma, och har bakat till alla i morgon. Hörde ryktas om en cheesecake.... den ser jag fram emot imorgon!


Ja, jag ville alltså "avsluta mina elever", dom undrar säkert varför jag bara dunstat därifrån. Så åtminstone vill jag in imorgon och säga hej och lycka till.


Å, jag hann ju göra ett litet sminkinköp också... efter sminkningen slank jag in på Åhléns vid Skanstull, som helt lämpligt låg i princip vägg i vägg med hotellet där vi var, vilken tur för mig, och öppet var det också, ah, som gjort för ett inköp!




Det var ju inte nåt jätteinköp precis, dan före löning och pengarna regnar ju inte in precis. Stod och tummade på både det ena och det andra, men till slut bestämde jag mig för att var en duktig flicka och nöja mig med detta lilla fnuttinköp, två ögonpennor från Viva la Diva nr 12 Purple Rain och nr 15 Turquise. Jag har ju ett besök hos Smink och Perukmakaren att se fram emot, så det gäller ju att prioritera om ni fattar ;-) .


Sååå, imorgon är det åskoväder i temaveckan... enligt bilden så känns det som "mina" färger, lite åt lilahållet... me like! Få se vad vi hittar på, jag ser fram emot era bilder!


(Har inte orkat svara på era kommentarer ikväll, sorry, jag gör det imorgon!)


Ha det gott alla!

Sminka lugnt!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Haha ja Clarion har udda rum, men det är läckert!! jag blev fotad där en gång för en brudplåtning (jag var modell alltså)

Snygg regnskog på dig :)

Morgondagens tema visste jag från början att jag bara måste göra haha, pga färgerna.

Anonym sa...

Vilken galen toa!! hahaha.....superfin regnskog;)

Anonym sa...

snyggt! som vanlgit.. :) hihi kram

Anonym sa...

Jag har lagt upp en länk på min blogg till din sida, hoppas att det inte gör något!?

Anonym sa...

Ja jag jobbar faktiskt med en del av MISTs skuggor och tycker om dom! men jag lägger alltid primer under, och då fäster nog även de billigatse skuggor från H&M =)

Fru Choklad sa...

Oj vilken toa! Kul uppdrag du varit på.

Håller med om att inspirationsbilderna varit fantastiska. Till regnskogsbilden hade jagh High Tech Lighter som bas. Den gjorde att jag fick upp pigmenteringen i skuggorna väldigt bra. Har du testat den? (MUS)
JÄttefin make har du gjort också! Kram

marinamake sa...

CC! Är det den bruden som du lagt upp på modellbilder? Samma här ville absolut göra åskvädret för färgerna!

Inthemake!Ja jag undrar fortfarande vad som var tanken! Tack!

Malin! Tack, kramen!

Daniella! Det gör absolut inget, ser det som en komplimang! Jag längar dig också!

Linda H! Okej, borde testa lite mer kanske... de har ju en hel flod av underbara färger!

Fru Choklad! Jaa, det var ett kul uppdrag... toan var ju lite speciell ;-), nu har jag varit på söder två gånger inom loppet av tre veckor... har inte hänt på tio år! Och snart ska jag dit igen!

Jag har testa High tech, har två stycken. Jag är inte riktigt kompis med dom... det kladdar ihop sig totalt och lägge sig i värsta kladdvecken på direkten... inge bra! Kram kram!

Dark Fantsy Palette - Beauty Bay

Okej, så i morse tänkte jag att det behövdes lite glitter. Det är fredag för det första och första dagen i den nya butiken. Stort, modernt, ...