25 januari 2023

The Masquerade Palette - Island Play

Ledig dag idag... eller tja, jag är ju egentligen sjukskriven på onsdagar men ja, ledig. Tyvärr var jag tvungen att gå upp sex i morse för jag hade en tid hos läkaren 8.20 i morse, inne i Uppsala. Jäkla skit. Nåja, det var bara till att sätta sig och åka in. Trodde jag skulle åka raka spåret hem och ändå vara hemma i hygglig tid så att jag hade dagen för mig ändå, men så blev det så klart inte. Jag var tillbaka hemma vid tio på förmiddan, men åkte direkt till mamma för att jag skulle hjälpa henne betala lite räkningar, det går ju snabbt tänkte jag. Men så ville hon åka in till Sala och handla lite och hon tycker inte riktigt att hon hittar och känner sig osäker på att köra då, så då fick vi väl åka in till Sala då. Så jag var inte hemma förrän strax efter klockan ett. Så det var den ledag dagen det.

Nåja då var det väl skönt att sätta på lite kaffe och gå ner i källaren. Har använt en av de två paletter jag vann från Steph i somras.



The Masquerade Palette från Island Play.







Bas för skuggorna: Til The End Eye Primer Crease No More! från LH Cosmetics.
Samtliga skuggor från paletten ovan.
I globlinjen: Fulani.
Yttre vrån samt under ögat mot yttre vrån: Drum.
Mitt på ögonlocket: Grass.
Inre tredjedelen av ögonlocket: Tradition.
Under ögat mot inre vrån: Fiddle.
Highlight i inre vrån: Norn's Mesmerizer Spring of Life från Oden's Eye Cosmetics.
Eyeliner samt grön linje i globlinjen: Cake It! Liner Courage från Arttitude Cosmetics.
Turkos prickar i ändarna av eyeliner/linje: Cake It! Liner Electrify från Arttitude Cosmetics.
Mascara: Lash Princess Sculpted Volume Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppenna: Luxe Liner Brownie från Juvia's Place.
Läppstift: Ultra Matte Lipstick Chocolate från Mellow Cosmetics.



Primer: Strobe Glow Aspen från Make Up Store.
Bas: All Nighter Waterproof Longwear Liquid Foundation 2.0 från Urban Decay.
Puder: Loose Setting Powder 03 Fair från IsaDora.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer Light Bronze från Physicians Formula.
Highlight: Multi-Chrome Discolighter Studio 54 Disco Nights.
Blush: Sweet Cheeks Blush Trio Sunset Cruise från Sheglam.
Setting spray: Shake & Glow Luminous Setting Spray.



 I morgon blir det faktiskt jobb, så vi ses i morrn!

Inga kommentarer:

Dark Fantsy Palette - Beauty Bay

Okej, så i morse tänkte jag att det behövdes lite glitter. Det är fredag för det första och första dagen i den nya butiken. Stort, modernt, ...