28 september 2022

Gloss Gods och Make Up Geek

Ledig dag idag. Jag har varit såå jäkla trött (är ni trött på att höra mig säga det...?) men jag hade ändå en plan att sätta mig tidigt och filma en del som jag behöver filma till min YouTube kanal. Men innan jag ens klivit upp ur sängen så hör jag plötsligt min gubbe komma ner för trappen. Väldigt förvånad blev jag eftersom han borde varit på jobbet. Det visade sig att han försökt nå mig, men jag har ju inte ljudet på på telefonen när jag sover och han ville berätta att elektrikern var på väg, typ nu på en gång. Han ska äntligen dra all el som behövs för att vi ska kunna koppla på nya värmesystemet som gubben installerat under sommaren. Vi har fortfarande ingen värme i huset och det börjar bli lite kyligt inne. Så, ja det var bara till att studsa upp ur sängen. 

Jag har inte känt mig bekväm med att sitta på min plats i källaren för elektrikern springer ut och in och fixar med sina saker, precis bredvid där jag sitter. Lite fånigt kanske, men jag känner mig väldigt obekväm. Han var här hela dan, så jag har bara vankat omkring och inte gjort någonting i väntan på att han ska bli färdig med sitt. Gubben hann till och med komma hem från jobbet.  Men jag är ju tjurig och ville gärna få göra en look idag även om det började bli lite sent för att sitta där och leka. Så jag gjorde en look så fort jag kunde. 

Fick bli en blandad kompott av gammalt och nytt.



First Gal on Mars Palette från Gloss Gods samt singelskuggor från Make Up Geek.






Bas för skuggorna: P. Louise Base Rumour 02.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Petal Pusher från Make Up Geek.
I globlinjen: Americano från Make Up Geek.
I yttre från samt under ögat: Corrupt från Make Up Geek.
Mitt på ögonlocket: Crater från Gloss Gods First Gal On Mars Palette.
Highlight i inre vrån: Gnome från Oden's Eye Cosmetics Älva II Highlighter Palette.
Eyeliner: Rainbow Eyeliner nr 10 från Nouba.
Linje längs globlinjen: Cake It! Liner Temptation från Arttitude Cosmetics.
Mascara: Lash Sensational Sky High Mascara från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Everlasting Liquid Lipstick Witches från Kvd Beauty med skugga Valentina T från Firsta Gal On Mars Paletten ovanpå.



Primer: Strobe Glow Aspen från Make Up Store.
Bas: Flex Foundation Stick Light från Milk Makeup.
Puder: Loose Setting Powder Vanilla från Anastasia Beverly Hills.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Gnome från Oden's Eye Cosmetics Älva II Highlighter Palette.
Blush: Sweet Cheeks matte Fig från NYX Cosmetics.



 Ses i morrn!

Inga kommentarer:

Wake Up, Bake Up, Make Up - Saints Angels Sinners x Funny Butter

Så, helgen har kommit och gått. Jag har inte mått bra, hängig, trött, allmänt under isen. Men idag kom mamma över och vi var ute en liten st...