09 augusti 2022

Solmåne II Palette - Oden's Eye Cosmetics

Jag höll som bäst på att testa den nya paletten från Oden's Eye när plötsligt den nya från Nomad Cosmetics dök upp i brevlådan. Plötsligt så tog den över lite granna och jag har gjort fem looker tror jag det är med Nomad paletten, Fêtes de Provence. Så nu får den vila och jag gjorde en till look med nedanstående från Oden's Eye Cosmetics.



Solmåne II - Oden's Eye Cosmetics






Bas för skuggorna: Prep+Prime Extend Eye Base från MAC Cosmetics.
Samtliga skuggor från paletten ovan.
I globlinjen: Warm Light och Solar.
I yttre vrån: Black Hole.
Mitt på ögonlocket: Eternal.
Inre tredjedelen av ögonlocket: Sunlight.
Highlight i inre vrån: Starry Sky.
Eyeliner: Cake It! Liner Passion från Arttitude Cosmetics.
Mascara: Lash Princess False Lash Effect Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Liquid Suede Cream Lipstick Amethyst från NYX Cosmetics.




Primer: Strobe Glow Aspen från Make Up Store.
Bas: HD Liquid Coverage Foundation 030 Sand Beige från Catrice.
Puder: Nude Magique BB Powder från Loreal.
Bronzer: Dream SunGlow Bronzer 03 Bronze från Maybelline.
Highlight: Galactic Purple från Fifty/Fifty Makeup.
Blush: från BH Cosmetics Vanilla Orange Truffle Blush Palette.
Setting spray: Lasting Fix från Maybelline.



I morgon kommer min mamma hit. Hon har ju varit uppe i sin stuga ända sen i maj. Normal är hon där till slutet av september men nu när hon blivit änka har hon sålt sin lägenhet i Åkersberga och behöver hem och packa och flytta. Hon ska bo tillfälligt hos min bror, som har det lite större än vad vi har, tills hon hittar en ny lägenhet att köpa. Vi tittar runt lite här i Heby. Så ja, vill inte sitta i sminkhörnan och slösa tid där när hon är här. Förmodligen stannar hon åtminstone till söndag. Vi får se. 

Så, vi ses när vi ses!

Inga kommentarer:

Red Dragon Palette / Humming Bird Palette - Odens Eye Cosmetics.

Hade galet svårt att bestämma mig i morse, trött som attan och jag har en förmåga att bli sittande och pilla på telefonen istället för att s...