08 augusti 2022

Fêtes de Provence - Nomad Cosmetics

Äntligen har det varit lite bättre väder idag, eller vad jag kallar väder som får mig att vilja vara ute i trädgården och greja. Så vi har hållit på idag, jag i trädgården och gubben grejar med bytet av värmesystemet. Han har monterat ner alla element i huset och burit ut dem, tömt dem på vatten som förmodligen varit där sedan huset byggdes 1955, kolsvart var det. Spolat ur dem och in med dem i huset igen. Elementen på övervåningen behåller vi, men i källaren är de så otroligt fula och omoderna att vi har köpt nya som ska monteras upp när allt är klart. Nåja, så det har han grejat med och jag hjälpte honom kånka ut dem, fanken, de väger mer än vad man tror. Och tja, däremellan grejade jag runt i trädgården som sagt. När jag äntligen bestämde mig för att det fick vara klart för dagen tog jag en dusch och sen tänkte jag att nu ska jag sitta i lugn och ro och göra en look. Ingen filmning, som jag ju gjort i flera dagar nu, bara sitta där och göra nåt utan att ha en plan. Sätter mig ner och tar min telefon och skulle bara kolla något snabbt och i samma sekund blir jag uppringd av Steph och Nicole från mitt gäng på instagram de skulle göra en live på Steps YouTube kanal och undrade om jag ville vara med. Så klart ville jag det! Så snabbt fick jag göra en look samtidigt som jag pratar med dem för att sen gå live på hennes kanal och vi pratade om "new releases", nytt smink som är på väg. 

Hur som helst jag använde, igen, nya paletten från Nomad i looken jag gjorde.



Fêtes de Provence - Nomad Cosmetics






Bas för skuggorna: 24 Hour Photo Finish Shadow Primer från Smashbox.
Samtliga skuggor från paletten ovan.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Champs de Tournesol.
I globlinjen: Fleur de Mimosa.
Yttre vrån: Macarons.
Över rörliga delen av ögonlocket: Fleur de Mimosa.
Under ögat: Rosé.
Highlight i inre vrån: Stockholm Midnight Sun från Nomad Cosmetics.
Eyeliner: Ultra Presicion by Superliner från Loreal.
Mascara: Lash Princess False Lash Effect Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Fêtes de Provence Glacé Lip Gloss Rosé från Nomad Cosmetics.



Primer: Prime and Fine Pore Refining Anti Shine Base Keep Me Matt från Catrice.
Bas: Infallible 24H Powder Foundation från Loreal.
Bronzer: Maxi Matt Face & Body Bronzer Be Brave från Catrice.
Highligh: Stockholm Midnight Sun från Nomad Cosmetics.
Blush: Sunlight Love Blusher Sunset Clouds från Oden's Eye Cosmetics Solmåne II Collection.



 Ses i morrn!

Inga kommentarer:

Saints Angels Sinners

I går dök det äntligen upp ett paket som jag väntat på i över en månad. Jag vet inte vad tullen håller på med... Men hur som helst så är det...