28 juni 2022

The Serenity Palette - Cosmic Brushes

Vi har haft fullt upp ikväll, så det blir ett snabbt sent inlägg här. Vi beställde en ny sån där paviljong, ni vet tältliknande sak som man sitter under i trädgården. Våran gamla blåste sönder i våras, hittade den liggandes som i en stor plockepinnhög en morgon när jag klev ut i trädgården. Det vara bara till att kasta. Vi har haft den i några år och den började bli dålig, så det var väl ingen katastrof, men den hade säkert hållit minst den här sommaren också. Hur som helst, vi beställde en ny som är en meter bredare och tyget är vitt, vilket gör den väldigt ljus, den gamla kändes lite murrig. Den nya känns stor som en balsal. En meter kan göra stor skillnad. I allafall så tog det halva kvällen att mecka upp den, se det blev sent in. 

En andra look med Serenity paletten kommer här.



The Serenity Palette - Cosmic Brushes.






Bas för skuggorna: Prep+Prime 24 Hour Extend Eye Base från MAC Cosmetics.
Samtliga skuggor från paletten ovan.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Sorbet.
I globlinjen: Lagoon.
Yttre vrån: Forest.
Mitt på ögonlocket: Wanderer.
Inre tredjedelen av ögonlocket: Odyssey.
Highlight i inre vrån: Opal.
Glitter längs globlinjen: Metal Flash Metallic Glitter Eyeliner Iridescent från W7.
Eyeliner: Cake Eyeliner Black från Make Up Store.
Lösögonfransar: Pixie Mini från House Of Lashes.
På vattenlinjen: Pro Longwear Waterproof Colour Stick Ever Evergreen från MAC Cosmetics.
Mascara: Lash Princess False Lash Effect Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Long Lasting Liquid Lipstick Emerald City från Ofra Cosmetics.



Primer: Prime and Fine Pore Refining Anti Shine Base Keep Me Matt från Catrice.
Bas: Inflible 24H Powder Foundation från Loreal.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer Light Bronzer från Physicians Formula.
Highlight: Space Age Highlighter Laser Glazer från Kaleidos Makeup.
Blush: Cosmo från Ofra Cosmetics Island Time Palette.



 I morgon blir det nog jobb för mig tror jag. Jag har ont i handen och handleden, men jag hoppas jag tar mig iväg. Vi har sommar fest på jobbet imorgon kväll. Egentligen har jag ingen lust att gå. Men jag får väl anstränga mig lite. Är nästan aldrig med på några tillställningar på jobbet. Men vi får se hur det går. I så fall blir det sent för mig och jag kommer inte hinna med nåt här. 

Men vi ses så småningom!

Inga kommentarer:

BPerfect / Saints Angels Sinners

Så var det måndag igen då. Jag har bara varit ledig igår, jobbade i lördags. Har varit sååå himla trött idag, men ja ja, dagen tog slut till...