29 juni 2022

The Serenity Palette - Cosmic Brushes

Så blev det ännu en look med Serenity paletten. Tänkte att jag för fem, precis som jag gjorde med Royal Rose paletten. Det var på vippen att det inte blev nåt idag. Jag har varit hemma, men tänkte att jag skulle vara med på sommarfesten som de har på jobbet idag. Hemma hos chefen. Jag hade sagt att jag kommer. På eftermiddagen började jag känna hur tröttheten började krypa på. Förlamanade trötthet. Lade mig och vilade en stund men insåg efter en stund att jag var tvungen att börja göra mig i ordning. 

Kära nån vilken trötthet... yr i huvudet och nästan illamående. Ungefär som åksjuka. Satt och debatterade med mig själv huruvida jag skulle åka eller inte... visste att det kommer att bli sent och jag tänkte jag skulle försöka ta mig iväg till jobbet i morgonbitt. Så jag blir trött bara av att tänka på det. Omotiverad att göra min sminking. Till slut gav jag upp och messade att jag bangar ur. Gjorde färdigt sminkningen, tvättade av den och däckade i soffan.



The Serenity Palette - Cosmic Brushes.






Bas för skuggorna: Prep+Prime 24 Hour Extend Eye Base från MAC Cosmetics samt under ögat Aqua Matic Waterproof Glide On Eye Shadow I-90 från Make Up For Ever.
Samtliga skuggor från paletten ovan.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Sorbet och Spring
I globlinjen: Lagoon.
Yttre vrån: River.
Mitt på ögonlocket: Twilight.
Inre tredjedelen av ögonlocket: Serenity.
Under ögat: Pixie samt Ether.
Highlight i inre vrån: Opal.
Eyeliner, linje längs globlinjen samt prickar: Cake It! Liner Addiction från Arttitude Cosmetics.
Lösögonfransar: Pixie Mini från House Of Lashes.
Mascara: Lash Princess False Lash Effect Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.





Budget läppstift från Dollarstore... Lapis från 183 Days by trend IT UP.



Bas: Prime and Fine Pore Refining Anti Shine Base Keep Me Matt från Catrice.
Bas: Infallible 24H Powder Foundation från Loreal.
Bronzer: Manly Beach från Nomad Cosmetics Sydney Bathers Kiss Of Sun Palette.
Blush: Älva Fruit Blusher Sweet Peach från Oden's Eye Cosmetics.
Highlight: Sylphs från Oden's Eye Cosmetics Älva II Highlighter Palette.


Så vi får se om jag tar mig till jobbet i morgon. Oavsett så ses vi i morrn!

Inga kommentarer:

Her Royal Highness Palette - Saints Angels Sinners x Funny Butter

Dags att filma den andra paletten jag fick från Saints Angels Sinners. Hon skickade mig ju två och den andra filmade jag med igår.  Her Roya...