26 maj 2022

P. Louise och GlossGods

Det gick ju sådär  i morse. Har använt min Worldie palett ett par gånger förut och tyckt att det varit ok, men idag gick det ju sisådär. Skuggorna blev fläckiga och ville inte fästa eller blenda sig. Så jäkla irriterande. Jag satt där och pillade och fick väl ge upp till slut och anse att det fick duga. 

P. Louise är ju ändå känd för att ha bra kvalité men jag vet inte jag. GlossGods skuggorna har jag nu testat en tre, fyra gånger och varje gång så har de creasat. Har testat flera olika sorters baser men det har inte funkat ändå. Det som funkat bäst är det jag använde idag, NYX Glitter primer, blev bara liiite creasning. Irriterande.



The Worldie Palette - P. Louise
Look for rainbows Palette - GlossGods






Bas för skuggorna: P. Louise Base Rumour 0.2 samt Glitter Primer från NYX Cosmetics.
Skuggor från Worldie Paletten.
When In Rome
Bagage
1ST Class
San Fransisco
Skuggor från Look for rainbows paletten.
Shine Through
Rainbow Bridge
Highlight i inre vrån: Opal från Kvd Beauty Alchemist Palette.
Eyeliner: Cake Eyeliner Black från Make Up Store.
Mascara: Lash Princess False Lash Effect Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppstift: Lola från Make Up Store.



Primer: Prime and Fine Pore Refining Anti Shine Base Keep Me Matt från Catrice.
Bas: Sheer Glow Foundation Mont Blanc från Nars.
Puder: Infinity Filter från LH Cosmetics.
Bronzer: Manly Beach från Nomad Cosmetics Sydney Bathers Kiss Of Sun Palette.
Highlight: Extra Dimension Skinfinish Soft Frost från MAC Cosmetics.
Blush: Wonderblush Goddess från Make Up Store.
Setting Spray: Shake & Glow Luminous Setting Spray från Loreal.



Annars så kämpar jag på med tröttheten. Helt vidrigt. Har fullt sjå att hålla mig igång överhuvudtaget. Jobbigt när man är på jobbet. Har haft ont i halsen idag. Svidig i näsan och känt mig febrig. Fastän jag inte har någon feber. De säger att sjukdomskänsla är vanligt vid reumatism... lattjo. Men nu är det bara fredag kvar så är det helg. Jaa, jag fick ju inte äran att vara ledig idag på röda dagen... öppet precis som vanligt idag. 

Ses i morrn!

Inga kommentarer:

Dark Fantsy Palette - Beauty Bay

Okej, så i morse tänkte jag att det behövdes lite glitter. Det är fredag för det första och första dagen i den nya butiken. Stort, modernt, ...