24 maj 2022

LH Cosmetics

Väldigt trött och seg dag idag. Nu har jag varit hemma en hel vecka. Sååå trött och hängig. Jag var ju kontakt med Reumatologen igår och försökte få diskutera vad jag ska göra. De har ju givit mig en läkartid den 10 juni och jag sa att för mig känns det som en evighet till dess, hur ska jag orka jobba fram till dess?? Jag har ju redan förbrukat min vecka som man får sjukskriva sig själv ju. Hon lyckades ordna en akuttid åt mig på tisdag som kommer så det känns ju lite bättre, bara fyra arbetsdagar till dess med en ledig helg emellan. 

Så idag har jag inte orkat göra många knop. Definitivt inte i trädgården. Tappade sugen helt idag. Så jag satte mig för att göra en sminkning och till och med det fick jag anstränga mig för att orka. När jag var klar med sminkningen fick jag ändå för mig att jag skulle försöka mig på en liten motionsrunda. De har ju sagt åt mig att jag måste röra på mig. Och jag skulle ju väldigt gärna vilja komma igång med löpandet. Nu är ju inte springa att tänka på ... jag är i aaaalldeles för dålig form. Så jag fick tips att börja extremt långsamt och försiktigt. Så jag har en sträcka på drygt två kilometer som jag ömsom går och ömsom springer. Inte mycket kan man tycka men det räcke för mig just nu, jag är heeelt mörbultad hela kvällen efteråt. 

Hur som helst så tog jag fram alla mina paletter som jag äger från Linda Hallberg och använde nedanstående.



Spectral Palette, Color Palette, Enchanted Secrets Palette och Enchanted Mysteries Palette. Alla från LH Cosmetics.






Bas för skuggorna: Til The End Eye Primer Crease No More! från LH Cosmetics.
Skugga från Spectral Paletten: Occult.
Skuggor från Color Paletten: Yellow, Pink, Purple.
Skugga från Enchanted Mysteries Paletten: Lakuna.
Skugga från Enchanted Secrets Paletten: Zephyr.
Bas på rörliga delen av ögonlocket: Altair Flash från LH Cosmetics.
Bas under ögat: Avoir Flash från LH Cosmetics.
Highlight i inre vrån: Space Age Highlighter Comet Catcher från Kaleidos.
Eyeliner: Cake It! Liner Excite från Arttitude Cosmetics.
Blommor i globlinjen: gjord av White Liquid Liner från NYX Cosmetics samt Cake It! Liners Joy och Courage från Arttitude Cosmetics. 
Mascara: Lash Princess False Lash Effect Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Lip Clay Cactus Flower från Kaleidos Makeup.



Bas: Prime and Fine Pore Refining Anti Shine Base Keep Me Matte från Catrice.
Bas: All Nighter Waterproof Liquid Foundation 2.0 från Urban Decay.
Puder: Loose Powder Milk från Make Up Store.
Bronzer: Dream SunGlow Bronzer 03 Bronze från Maybelline.
Highlight: Space Age Highlighter Comet Catcher från Kaleidos Makeup.
Blush: Wonder Blush Goddess från Make Up Store.



 Ses i morrn!

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...