22 juli 2021

Zephyr Palette - 50/50 Makeup

Tog fram min Zephyr Palette från Fifty/Fifty i morse, inte använt den på ett tag. Jag blev så jäkla missnöjd att jag var på vippen att tvätta av mig och åka osminkad till jobbet. Skuggorna blev fläckiga och det jäkla glittret creasar i samma sekund man sätter dit det. När jag tänker efter så har jag nog haft det här problemet med den här paletten tidigare. Hmm, kanske inte den bästa av deras paletter. Har ju flera och de har inte samma problem. Eller så var det skit bakom spakarna... jag var sååå jäkla trött.

Nåja...




The Zephyr Palette - 50/50 Makeup.






Bas för skuggorna: P. Louise Base Rumour 0.5.
Samtliga skuggor från Fifty/Fifty Makeup's Zephyr Palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen:  Lavender.
I globlinjen: Gale.
Yttre vrån: Skyfall samt Umbra.
Pressat glitter över hela rörliga delen av ögonlocket: Aurora.
Highlight i inre vrån: Space Age Highlighter Comet Catcher från Kaleidos Makeup.
Eyeliner: Cake It! Liner Electrify från Arttitude Cosmetics.
Mascara: Glam & Doll Volume Mascara från Catrice.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Lip Tonic Ambition från Kaleidos Makeup.



Primer: Step 1 Skin Equalizer  Smoothing Primer från Make Up For Ever.
Bas: Even Better Foundation 24 Linen från Clinique.
Puder: Loose Powder Shaker Porcelain från 183 Days by trend IT UP.
Bronzer: Laugh från It Cosmetics Your Most Beautiful You Palette.
Highlight: Space Age Highlighter Comet Catcher från Kaleidos Makeup.
Blush: från BH Cosmetics Glamorous Blush Palette.
Mist: Shake & Glow Luminous Setting Spray från Loreal.



Annars så har nu min axel ballat ur fullständigt. Tillbaka till att ha så ont att jag överhuvudtaget inte kan röra armen. Kommer bli en sömnlös natt. Jag skriver detta med pekfingret på vänsterhanden för att jag kan inte flytta fram högerhanden till tangenterna utan att få värsta smärtattacken. Sååå jäkla trött på det här. I morgon är det min sista arbetsdag innan semestern. Frågan är om man ska kontakta läkaren, känns ju inte kul att offra semesterdagar på att inte kunna göra någonting. Vi får se hur jag gör.

Annars... så är det en dag kvar till semester!

Inga kommentarer:

The Smoky Palette - Beauty Bay

Så här kommer fredagens look. Jag jobbade sent, stängning i butiken. Det var ju fredag så jag slog till på lite glitter i looken.  En ny pal...