23 juli 2021

Ruby for July - BH Cosmetics

Så var det dags för den sjunde paletten från BH Cosmetics Birthstone Collection. Ruby for July. De här paletterna släpps ju den första varje månad och jag har bestämt mig för att samla allihopa. Den här har legat i min låda ett tag. Inte varit inspirerad att använda den. Kanske för att den är faktiskt ganska lik Januari paletten (Garnet). Typ samma färgskala. Plus lite för mycket brunt för min smak, men ja ja, det blir ju alltid fint ändå på nåt vis.




Ruby for July från BH Cosmetics Birthstone Collection.






Bas för skuggorna: P. Louise Base Rumour 0.5.
Samtliga skuggor från Ruby Paletten. Har använt alla skuggor i paletten.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Honest.
I globlinjen: Fun Gal.
Yttre vrån: Proud.
Mitt på ögonlocket: Witty.
Inre tredjedelen av ögonlocket: Sparkly.
Under ögat: Ruby med pressat glitter Drama Queen ovanpå.
Highlight i inre vrån: från technic's Mega Glow Highlighter Palette.
Eyeliner: Cake Eyeliner Black från Make Up Store.
Mascara: Glam & Doll Volume Mascara från Catrice.
Bryn: Brow Definer 2 från Hello Dame London.




Cloud Lab Lip Clay Flora Noir Mahogany från Kaleidos Makeup.



Primer: Prime Time från bareMinerals.
Bas: Tinted Day Cream Medium från Make Up Store.
Puder: Loose Powder Shaker Porcelain från 183 Days by trend IT UP.
Bronzer: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Highlight: från technic's Mega Glow Highlighter Palette.
Blush: Skin Glazing Adults Only från Nabla.
Mist: Shake & Glow Luminous Setting Spray från Loreal.



Jaha hörrni, ni vill inte veta vilken jävla (ursäkta språket) natt jag har haft. Min axel började ju göra extra ont igår och vart efter dagen och kvällen gick så tilltog smärtan och när jag skulle lägga mig så kunde jag inte röra mig alls. Alltså... den värken och smärtan när man rör sig önskar jag inte min värsta fiende! Helvete vad ont det gör. Så jag har haft en totalt sömnlös natt, det går inte att ligga bekvämt hur man än gör, och det gör svinont att försöka ändra ställning. Jag satt upp på sängkanten mellan 02 och 03.30 för jag stod inte ut med att ligga ner, gjorde något mindre ont att sitta upp. Jävla skit. 

Så jag kunde ju fetglömma att åka till jobbet idag, hade till att börja med inte klarat av att växla bilen Jag fick ringa vårdcentralen och be om hjälp. Fick en tid kvart i elva och naturligtvis en ny läkare som var nån sorts sommarvikarie. Utläning som inte riktigt lyssnade på vad jag sa. Försökte få honom att fatta att detta har hänt mig nu ett antal gånger och jag vill att någonting ska göras. Men nej, han tyckte att jag skulle få en cortisonspruta, men när han skulle hämta den så kom han tillbaka med en annan läkare som sa att jag skulle inte ha någon spruta. Dividerande fram och tillbaka och jag blev hemskickad med värktabletter och muskelavslappnande. Suck! Jag var så irriterad när jag kom hem att jag satte mig och googlade upp vårdcentraler i Sala, tänker ringa och kolla om de har fasta läkare så att man kan få komma till samma läkare varje gång. På min vårdcentral finns det inga fasta läkare längre.

Annars så har jag ju faktiskt semester från och med nu. Lite antiklimax känns det som. Har ju jobbat så lite och varit hemma mycket, så den där känslan när man går hem från jobbet och vet att man har fyra veckors ledighet framför sig finns inte riktigt. 

Men ja ja, skönt så klart!

Inga kommentarer:

Red Dragon Palette / Humming Bird Palette - Odens Eye Cosmetics.

Hade galet svårt att bestämma mig i morse, trött som attan och jag har en förmåga att bli sittande och pilla på telefonen istället för att s...