25 juli 2021

Blue Blood - Jeffree Star Cosmetics


Tog fram en av mina skämspaletter idag. Blue Blood från Jeffree Star Cosmetics. På Insta vågar man inte lägga ut bilder på hans produkter, tagga eller ens tala om att det är hans produkter man använder. Risk för att bli totalt sågad. Han är inte poppis alls. Jag har inte satt mig in i varför mer än jag hört att han är väldigt rasistisk och dessutom använder droger. Så det är otroligt många som bojkottar honom totalt och köper inte hans produkter eller lägger ut dem på insta. Tråkigt, då hans ögonskuggor, som är det enda jag testat från märket, är helt fantastiskt bra kvalité. Tja, så jag är lite splittrad... jag stöttar så klart inte hans livstil, men han grejor är ju galet bra. 
 



The Blue Blood Palette - Jeffree Star Cosmetics.






Bas för skuggorna: P. Louise Base Rumour 0.5.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Mintea från Blue Blood Paletten.
I globlinjen: Flourishing från samma palett som ovan.
Yttre vrån: Blue Monday från samma palett som ovan.
Över rörliga delen av ögonlocket: Prism Shadow nr 35 från 50/50 Makeup.
Under ögat: Blue Monday samt Ice Tray från Blue Blood Paletten.
Highlight i inre vrån: Divine Highlight från VE Cosmetics.
Eyeliner: Cake It! Liner från Arttitude Cosmetics samt Heavy Metal Glitter Eyeliner Distortion.
Mascara: Glam & Doll Volume Mascara från Catrice.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Amore Mattalics Lip Creme 06 Mattely In Love från Milani.



Primer: Illuminator från Kicks.
Bas: Tinted Day Creme Medium från Make Up Store.
Puder: Loose Setting Powder 03 Fair från IsaDora.
Bronzer: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Highlight: Divine Higlight från VE Cosmetics.
Blush: frånBH Cosmetics Vanilla Cherry Truffle Blush Palette.



Annars så har jag faktiskt lyckats med att klippa gräset idag, axeln till trots. Börjar väl så sakteliga gå åt rätt håll, även om jag har svårt att göra vissa rörelser. Har svårt att klä på mig, liksom dra tröjan över huvudet går inte, stoppa handen i fickan går inte, sträcka armen rakt ut i sidled går inte osv. Men jag är glad så länge det inte värker, för den värken önskar jag inte min värsta fiende... 

Vi får se om det blir en ny sminkning i morgon... känns lite knäppt att sätta sig i en mörk källare och sminka sig, när solen skiner för fullt och det är varmt och skönt ute. Men jag känner att jag behöver komma undan ibland, både från värmen och annat. 

Jag ska snart göra en collab med en tjej från USA och en från England och lägga upp på YouTube så jag måste filma det. Men det dröjer ett litet tag till. 

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...