04 mars 2021

The Shanghai Yin Yang Palette - Nomad Cosmetics

Med posten kom idag två paletter som jag beställde för någon vecka sedan. Märket är the Nomad Cosmetics. Ett indie brand drivs av ett gift par som älskar att resa och har varit i 70 olika länder. Deras paletter inspireras av de ställen, platser de rest till. Jag har länge kollat in märket men aldrig beställt något. Så släppte de plötsligt en ny palett. The Shanghai Yin & Yang Palette och det var den som fick mig att till slut lägga en beställning. Passade också på att beställa en annan av deras paletter som funnits ett tag, The Orient Express Palette. 

Efter att jag beställt insåg jag plötsligt att helvetet brutit lös i "beauty comunity't" angående Shanghai paletten. Många asiatiska personer (och andra) var superupprörda över yin och yang temat med paletten och kallar de som driver märket för rasistiska, vita människor ska inte tjäna pengar på andras religon/övertygelser osv osv. Också så klart det här med att många asiatiska människor får ta skit pga Corona och att detta på nåt vis bygger på deras ilska över att vita profiterar på symboler som är deras. Jag blev helt chockad och förstår inte vad grejen är. Men hur som helst så slutade det med att the Nomad fick ta bort paletten för försäljning från deras sida och dessutom be om ursäkt till hela det asiatiska beauty comunityt. Ni kan tänka hur mycket pengar de förlorar på detta... Paletten var helt ny i deras sortiment. 

Jag är ändå glad att jag hann få fatt i paletten, den är fantastiskt fin och kvalitén på Nomads skuggor är precis lika bra som jag hela tiden hört talas om.  Var så klart tvungen att sätta mig ner och testa dem på en gång!





Hur gulligt är inte det här då... blev alldeles gråtmild när jag såg kortet som låg i beställningen. På svenska... Tack så mycket! En liten detalj som gör så mycket... nu har märket vunnit mitt hjärta helt och fullt. Felicia och Antti heter de som driver företaget, Antti är från Finland men vet inte var Felicia härstammar ifrån men de bor i USA. Så gulligt!






Bas för skuggorna: Eye Primer från Anastasia Beverly Hills.
Samtliga skuggor från Nomad Cosmetics Shanghai Yin & Yang Palette.
Under brynet: Puxi.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Fairmont Peace.
I globlinjen: Jingpai.
Yttre vrån: Moon.
Över rörliga delen av ögonlocket: Dragon.
Under ögat mot inre vrån: Haipai.
Highlight i inre vrån: Sun.
Eyeliner: Aqua Liner 18 från Make Up For Ever.
Mascara: the Colossal från Maybelline.
Bryn: Brow Definer 2 från Hello Dame London.




Retro Matte Liquid Lipcolour Moon Landing från MAC.



Primer: Cooling Matte Skin Perfecting Primer Primed & Peachy från Too Faced.
Bas: Pure Brightening Serum Foundation Bare Shell 02 från bareMinerals.
Puder: Loose Setting Powder 03 Fair från IsaDora.
Bronzer: Mega Glow Bronzer Light Sun från Wet n Wild.
Highlight: Let It Glow från House Of Beauty.
Blush: Perfect Powder Rouge 28 Purple Dream från IsaDora.



 

Så en look blir det säkert i morgon. Jobbarhelg väntar. 

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...