02 mars 2021

Gammalt godis

I morse grävde jag fram några av mina gamla singelskuggor. Jag har flera hundra stycken och efter att det blivit så poppis att skaffa paletter så har de liksom blivit liggandes. Enklare och roligare att ta fram en palett, vilket är synd för jag har många som är fantastiskt fina. Kanske inte de finaste jag använt idag, men ändå...






Bas för skuggorna: Eyeprimer från Anastasia Beverly Hills.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Grape från Make Up Store.
I globlinjen: Plum Dressing från MAC.
Yttre vrån och under ögat: Shadowy Lady från MAC.
Över hela rörliga delen av ögonlocket: Pigment Colour Powder Copper från MAC.
Under ögat mot inre vrån: Liquid Eye Colour Alchemy från HM.
Highlight i inre vrån: Pink Heart från Anastasia Beverly Hills Moon Child Palette.
Eyeliner: Superliner Ultra Precision Black från Loreal.
Mascara: the Colossal från Maybelline.
Bryn: Brow Definer 2 från Hello Dame London.





Latex Fever High Shine Multiuse Liquid Lipstick Wine Latex från Linda Hallberg Cosmetics.



Primer: Strobe Glow Aspen från Make Up Store.
Bas: Soft Touch Foundation Milk från Make Up Store.
Puder: Loose Setting Powder 03 Fair från IsaDora.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer Light Bronzer från Physicians Formula.
Highlight i inre vrån: Pink Heart från Anastasia Beverly Hills Moon Child Palette.
Blush: Powder Blush Sketch från MAC.
Mist: Perfect Finish Face Mist från Kicks.





Ohh i morgon får jag sluta klockan fyra... hur skönt är inte det på en skala?? Jag slutar aaaaldrig så tidigt, sex är det tidigaste liksom. Men nååågon gång ibland händer det fast det brukar vara klockan fem när det händer, så fyra var ju liksom en extra bonus. Sååå jäkla skönt, sen är jag ledig på torsdag. Det är nästan så att jag ser fram emot att kliva upp och åka till jobbet, bara för att få gå hem klockan fyra... ha ha. 

Men, nu ska jag sova först. Sov dåligt natten som var och vi har haft en hysterisk dag på jobbet, så nu tynger det rejält i ögonlocken.

Natti!

Inga kommentarer:

The Smoky Palette - Beauty Bay

Så här kommer fredagens look. Jag jobbade sent, stängning i butiken. Det var ju fredag så jag slog till på lite glitter i looken.  En ny pal...