24 januari 2021

Gingerbread Spice Palette - Too Faced

Så var jobbarhelgen äntligen slut. Den har varit otroligt hektiskt. Fick lämna högar till kollegorna som jobbar i morgon måndag när jag är ledig. Sånt känns aldrig bra. Men vi har varit helt omkullsprungna så vad ska man göra, man kan bara göra en sak i taget, och resten sen. Oh well, i morgon är jag ledig, så det ska bli skönt.

Jag hade en plan i morse att jag ville göra en vinröd sminkning. Vinrött är jättesvårt, hittar aldrig en skugga som är vindröd. De är antingen för röd eller lite åt plommonhållet eller för brun. Så innan jag var färdig insåg jag att jag var inte ens i närheten av vinröd. Detta blev en orange/brun sminkning ha ha, inte ens i närheten av vinröd. Oh well...






Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer Potion från Urban Decay.
Samtliga skuggor från Too Faced Gingerbread Spice Palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Lookie At My Cookie.
I globlinjen: Spice Is Nice.
Yttre och inre vrån: Reindeer Paws.
Mitt på ögonlocket: Frostbite Me! samt glitter från Pixi by Petra's Glitter-y Eye Quad Gold Lava.
Under ögat: Hot Toddy.
Highlight i inre vrån: Lyra från Anastasia Beverly Hills Aurora Palette.
Eyeliner: Master Graphic från Maybelline.
Mascara: the Colossal från Maybelline.
Bryn: Brow Definer 2 från Hello Dame London.




Läppenna: Cyber World från MAC.
Läppstift: Be Legandary Lipstick Witchy från Smashbox.



Primer: Illuminator från Kicks.
Bas: Born This Way Foundation Pearl från Too Faced.
Puder: Loose Setting Powder Vanilla från Anastasia Beverly Hills.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer Light Bronzer från Physicians Formula.
Highlight: Lyra från Anastasia Beverly Hills Aurora Palette.
Blush: Baked Powder Blush 12 Bella Bellini från Milani.
Mist: Photo Finish Setting Spray från Smashbox.



 

Ses i morrn!

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...