23 januari 2021

Juvia's Place

Så var jobbarlördagen över, fy fasen vad mycket vi har haft. Galet. Jag jobbade till åtta ikväll och efter sex när det lugnat ner sig lite var jag så slut att jag knappt kunde hålla mig vaken. Helt urblåst. 

Nåja, jag började ju lite senare så jag hade lite tid på mig på förmiddagen att sitta och pilla med sminket. Blev väl inte helt nöjd, men det fick väl duga. Inte så att jag har tid att börja om från början liksom. Använde fyra olika av min paletter från Juvias Place. Älskar dem!







Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer Potion från Urban Decay.
Längs brynbenet ovan globlinjen: rosa skugga från Juvias Place The Sweet Pinks Palette.
I globlinjen: skugga från Juvias Place The Berries Palette.
Yttre vrån: skuggar från The Berries Palette.
Över rörliga delen av ögonlocket: grön skimmerskugga från Juvias Place The Zulu Palette.
Under ögat: Kia från Juvias Place The Saharan Palette.
Highlight i inre vrån: Lucky Clover från Anastasia Beverly Hills Moon Child Palette.
Eyeliner: gjord av skuggan Kia från The Saharan Paletten och Mixing Liquid från Make Up Store.
Glitter i globlinjen: från Blush Tribe (märket existerar inte längre) fick det som gåva vid en beställning, inget namn på glittret.
Mascara: the Colossal från Maybelline.
Bryn: Brow Definer 2 från Hello Dame London.




Amore Matte Metallic Lip Cream 19 Pretty Problemattic från Milani.



Primer: Keep Me Matt från Catrice.
Bas: All Nighter Waterproof Longwear Liquid Foundation 2.0 från Urban Decay.
Puder: HD Baking & Setting Loose Powder Warm Ivory från Catrice.
Bronzer: från Smashbox Cali Contour Palette.
Highlight: Lucky Clover från Anastasia Beverly Hills Moon Child Palette.
Blush: Metal Cherry från Make Up Store.



 

Nu ska jag ta min stackars slita kropp och knopp och gå och lägga mig, upp och hoppa i morgonbitti igen. 

Natti, natti!

Inga kommentarer:

Oceanic Palette - Ace Beauté

Den här paletten har jag spanat in i många år. Har alltid velat ha den men fraktkostnader från det här företaget är svindyr. Och på det komm...