16 oktober 2020

The Autumn Palette - Fifty/Fifty Makeup

För ett par veckor sedan beställde jag den senaste paletten från 50/50 Makeup. De har nu kommit ut med en Winter, en Spring, en Summer och nu Autumn palette. Samtliga är superfina, bra kvalité och roliga att göra sminkningar med. Jag hämtade den från posten igår kväll och så klart testade jag den i morse. 

Egentligen är ju inte det här den färgskala jag gillar mest, men jag gillar märket och deras koncept. 50% av deras vinst går till en välgörande ändamål som du själv väljer när du beställer. Typ, Röda Korset, Läkare Utan Gränser mm. Och så klart ville jag ha alla paletterna i samlingen. Blev dock positivt överraskad hur mycket jag gillade den här färgkombon, blev riktigt nöjd.




Fifty/fifty Makeup Autumn Palette






Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer Potion från Urban Decay.
Under brynet: Vanilla från MAC.
Samtliga övriga skuggor från Fifty/Fifty Makeup's Autumn Palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Poison.
I globlinjen: Blood Moon.
Yttre och inre vrån: Book of Shadows.
Mitt på ögonlocket: Maize.
Highlight i inre vrån: Space Age Highlighter Solar Sailor från Kaleidos Makeup.
Glitter på brynbenet: från Jolie Beauty Bomb Dot Com Palette.
Mascara: Bad Gal Bang från Benefit Cosmetics.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Millebaci Long Lasting Lip Color (tappat numret) från Nouba.



Primer: Ten!Sational 10 i 1 Dream Primer från Catrice.
Bas: Luminous Foundation 160C från Anastasia Beverly Hills.
Puder: HD Baking & Setting Loose Powder Warm Ivor från Catrice.
Contour, bronzer och blush: från Smashbox The Cali Contour Palette.
Highlight: Space Age Highlighter Solar Sailor från Kaleidos Makeup.
Mist: Perfect finish Face Mist från Kicks.



 Så är det äntligen ledig helg. Jag kommer så klart försöka göra en sminkning eller två. Annars så ska vi väl försöka vara ute lite i trädgårde imorgon. Det skulle bli hyggligt väder och vi behöver kratta upp lite löv och jag har pelargoner som jag behöver rädda innan de fryser. 

Men vi får se... knske inte blir nåt av någonting...

Natti natti!

Inga kommentarer:

Saints Angels Sinners

I går dök det äntligen upp ett paket som jag väntat på i över en månad. Jag vet inte vad tullen håller på med... Men hur som helst så är det...